8 شهر کوچک اما دیدنی در کشور اتریش

به گزارش دیتاپد، شهرهای معروف اتریش

اتریش کشوری با کوه های سر به فلک کشیده ای است که در آن شهر های بزرگی مثل وین و زالسبورک وجود دارند و بیشتر افراد این کشور را با این شهرها می شناسند؛ اما یک کشور که تنها در دو شهر بزرگ خلاصه نمی گردد و قطعا شهرهای کوچک دیگری هستند که جز سرمایه های آن کشور محسوب بشوند. از همین رو قصد داریم در این مطلب زیباترین شهرهای معروف اتریش را خدمتتان معرفی کنیم تا زمانی که به این شهر سفر کردید به غیر از وین و زالسبورگ از دیگر نقاط این کشور هم تماشا کنید و سفری پر بار داشته باشید؛ در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

8 شهر کوچک اما دیدنی در کشور اتریش

1- هال اشتات | Hallstatt

یکی از زیباترین و خیره کننده شهرهای این کشور، شهر هال اشتات است. این شهر با توجه طبیعت بی نظیر و خانه های قدیمی و رنگارنگی که دارند حال و هوای قرن 15 و 16 را برایتان به وجود می آورد.در کوه های زیبا خارق العاده سازکامرگوت و ساحل دیاچه هال اشتاتر این شهر تماشای را می توانید پیدا کنید. میدانی واقع در بازار با ساختمان های متعدد مربوط به قرن شانزدهم و ساختمانی بسیار بلند که از آن می توانید از تماشای منظره ها شگفت انگیز منطقه ها اطراف لذت ببرید. بعلاوه، بیشتر از 600 جمجمه نقاشی شده در کلیسای سنت مایکل، در این روستا واقع است.

2- شهر الپباخ | Alpbach

دیگر شهری که در این کشور وجود دارد و ارزش تماشا را دارد شهر الپباخ است. این دارای یک پیست اسکی بسیار جالب است و هر سال میزبان تعدادی زیادی مسافر از سراسر اروپا می باشد. علاوه بر این، شهر الپباخ به لطف خانه های چوبی معمولی و تزییناتی با گل های زیبا، عنوان زیباترین شهر اتریش را به خود اختصاص داده است. به طوری که، این شهر برای حفظ وجه خود از دهه 1970 آغاز به ساخت ساختمان های جدیدی کرد. این ساختمان ها لزوماً به سبک سنتی سنگی و چوبی بنا شده اند.

3- دورن اشتاین | Durnstein

در شمال غربی شهر وین، رودخانه دانوب واقع است و شهر کوچک حصار داری که با وجود خانه های تاریخی متعدد قطعا شما را مدهوش خواهد نمود. این مکان های تاریخی شامل خرابه های قلعه قرون وسطایی مربوط به قرن دهم و کلیسای دورن اشتاین می شود. این کلیسا دارای برج آبی رنگی است و این برج در حال حاضر، ساختمانی برجسته در دره واخائو (Wachau Valley) می باشد. در این شهر معروف ترین نوشیدنی ها ساخته می شود.

4- گموندن | Gmunden

در ادامه مطلب شهرهای معروف اتریش ، شهر دیگری که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم، شهر گموندن است که بر روی یک دریاچه قرار گرفته و در میان کوه های زیبای این منطقه واقع می باشد. این شهر مکانی محبوب برای کسانی است که می خواهند آخر هفته خوبی را بگذرانند، در اصل شهر تفریحی اتریشی ها است. این شهر، دارای ویلاها و قلعه هایی مربوط به قرن نوزدهم می باشد که از جمله آنها می توان به قلعه اِشلوس اُرت (Schloss Ort) اشاره نمود. کوهنوردان حرفه هم شهر گموندن را برای خود بهشتی غیر قابل وصف می دانند. اما برای کوهنوردی در کوه های این شهر باید حسابی تمرین نموده باشید و تجهیزات کافی را داشته باشید. اگر هم خواستید سوغاتی بیاورید با خودتان به ایران ظروف سفالی این منطقه معروفیت زیادی دارد. بنابراین، حتماً آنها را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

5- شهر ماریا آلم | Maria Alm

یکی دیگر از شهرهای کشور اتریش که مناسب برای اسکی بازها است شهر ماریا آلم است. این شهر در منطقه هوخ گونیش واقع شده و بیشتر مسافران آن ثروتمندان و افراد معروف نظیر رئیس جمهور سابق آلمان می باشد. اگر پول زیادی همراهتان دارید این شهر را هم در فهرست اتریش گردی خوتان قرار دهید. دوچرخه سواران و کوهنوردان در طول ماه های گرم سال به این منطقه جذب می شوند. بعلاوه، کلیسایی در شهر ماریا آلم وجود دارد که در ابتدای منطقه مقدس آلمر وال فارت (Almer Wallfahrt) واقع شده است. منطقه آلمر وال، از کوه های بلندی به نام بِرِشتِس گاردن (Berchtesgaden Alps) عبور می نماید و به کلیسای سنت بارتولومیو (St. Bartholomews church) در ساحل غربی دریاچه کونیش (Lake Konig) منتهی می شود.

6- شهر لیینتس | Lienz

دیگر شهری که در کشور اتریش همانند مروارید می درخشد شهر لیینتس است. این شهر در استان تیرول که نزدیک به مرز ایتالیا است واقع می باشد. این شهر در کشور اتریش به این دلیل در جنوبی ترین نقطه اتریش واقع هست آب و هوای گرم تری نسبت به بقیه شهر دارا هست. این شهر به طور میانه در هر سال 2 هزار ساعت، آفتابی است. شهر لیینتس در نزدیکی پارک ملی هوهه تئورن واقع شده که یکی از بزرگترین ذخایر طبیعی اروپا را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لیینتس می توان به مرکز شهر مجذوب کننده آن که به سبک قرون وسطایی طراحی شده اشاره نمود.

7- شهر هایلیگن بلوت | Heiligenblut

شهری با نام هایلیگن بلوت که به معنی خون مقدس است. دلیل این نام هم وجود کلیسایی است که به گفته مردم چند قطره از حضرت عیسی در یک شیشه در این کلیسا نگهداری می شود. این کلیسا که در سال 1271 ساخته شده، مملو از مسیحیان علاقمند به تماشا آثار به جای مانده از دوران مسیح بوده است. یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر جاده گروسگلوکنر است که در بالای کوه آلپ قرار گرفته است. این سطح شیب دار یکی از جاذبه های برتر گردشگری در کشور اتریش به شمار می رود. جاده گروسگلوکنر به دلیل منظره ها بسیار زیبا و شگفت انگیزش مشهور است. شهر هایلیگن بلوت که در پایین بلندترین کوه اتریش به نام گروسگلوکنر (Grossglockner) واقع شده، دارای یک پیست اسکی نیز می باشد.

8- کوف اشتاین | kufstein

یکی شهرهای نسبتاً کوچکی که در اتریش وجود دارد و از قرون وسطا تا کنون آثاری را درون خود نگه داشته است، شهر کوف اشتاین است. این شهر در رشته کوه های آلپ تیرول قرار گرفته است. بعلاوه ضروری است بدانید که شهر کوف اشتاین دومین شهر برزگی است که در استان فدرال تیرول بعد از اینسبورک در این کشور به شمار می رود. در این شهر یک قلعه نظامی وجود دارد که عمده دلیل معروفیت شهر کوفت اشتاین شده، قدمت این قلعه هم نیز به قرن 13 بر می شود. علاوه بر این ها جالب است بدانید که بزرگترین هلدن اورگل جهان نیز در این قلعه قرار گرفته است. زمانی که به شهر کوف اشتاین سفر می کنید، حتماً باید گشتی در راستا مسحور کننده رومرهفگیس (Romerhofgasse) در مرکز این شهر بزنید.با پیاده روی در راستاهای طبیعی این شهر قطعا مدهوش زیبایی های آن خواهید شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2158

به "8 شهر کوچک اما دیدنی در کشور اتریش" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 شهر کوچک اما دیدنی در کشور اتریش" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهر کوچک اما دیدنی در کشور اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید