جزئیات اولیه از شکار روح الله زم ؛ سرشبکه جنگ روانی ضد انقلاب

به گزارش دیتاپد، یکی از مسئولان طراحی و اجرای عملیات سازمان اطلاعات سپاه برای دستگیری سرشبکه جریان معاند آمدنیوز ابعاد تازه این اقدام اطلاعاتی کم سابقه را تشریح کرد.

جزئیات اولیه از شکار روح الله زم ؛ سرشبکه جنگ روانی ضد انقلاب

این مقام مسئول درباره اهمیت عملیات صورت گرفته از نظر بکارگیری شگردهای اطلاعاتی برای دستگیری روح الله زم گفت: مهم ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چندلایه اطلاعاتی است که طی آن با استفاده از روش های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی سرویس های جاسوسی بیگانه جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد.

وی با اشاره به رویکرد رسانه های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه کوشش کردند عملیات صورت گرفته را در سطح دستگیری یک روزنامه نگار تقلیل بدهند، اضافه کرد: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه ای در حال دروغ پراکنی علیه نظام بود نمی تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد. فرد دستگیرشده کانون تلاقی و تبادل پیغام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بود و در اختیار دریافت وی می تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را در پی داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه اعلام نمود: در جریان این عملیات، شبکه ای پیچیده که برای جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود با مجموعه ساختارها و بسترهای ارتباطی و اطلاعاتی آن در داخل و خارج از کشور مورد ضربه نهاده شد که ابعاد و دستاوردهای آن به تدریج اطلاع رسانی می گردد.

وی از آمدنیوز به عنوان پنجره یک سامانه پیچیده اطلاعاتی نام برد که از سوی سرویس های دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه، تفرقه افکنی میان ارکان مختلف نظام و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی کشور طراحی شده بود و اضافه کرد: هدف اصلی این عملیات، دستیابی به الگوریتم پیچیده بود که شبکه اعمال جنگ ادراکی علیه افکار عمومی داخلی بر اساس آن طراحی شده بود و سرمایه اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار می داد.

این مقام مسئول در تبادل نظر با نورنیوز گفت: سازمان اطلاعات سپاه به دلیل در اختیار داشتن نیروهای جوان، تحصیلکرده، متدین و باانگیزه مجموعه ای پویا، چابک و دانش بنیان است که توانسته با ایجاد ساز و کارهای تازه مبتنی بر بهره گیری از روش های ابتکاری نرم، فراتر از پیش بینی و برآورد سرویس های اطلاعاتی حریف، دشمن را به صورت مستمر غافلگیر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 498

به "جزئیات اولیه از شکار روح الله زم ؛ سرشبکه جنگ روانی ضد انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اولیه از شکار روح الله زم ؛ سرشبکه جنگ روانی ضد انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید