جریمه شرکت ایتالیایی برای الگوریتم های مدیریتی تبعیض آمیز

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات ایتالیا روز گذشته به شرکت تحویل مواد غذایی فودینهو (Foodinho) دستور داد الگوریتم های رایانه ای که برای مدیریت کارمندان استفاده می گردد را تغییر دهد زیرا تحقیقات نشان داده بود این الگوریتم ها تبعیض آمیز هستند و قوانین حریم خصوصی و کار را نقض می نمایند.

جریمه شرکت ایتالیایی برای الگوریتم های مدیریتی تبعیض آمیز

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این اقدام در حالی انجام می گردد که حدس درباره چگونگی تنظیم حقوق کارگران در اقتصاد دیجیتال در سراسر دنیا با چالش هایی روبرو شده است.

سازمان ناظر ایتالیا که گارانته (Garante) نام دارد، پس از تحقیق درباره شیوه مدیریت 19 هزار راننده فودینهو در ایتالیا، این شرکت را 2.6 میلیون یورو جریمه کرد. طبق اطلاعات موجود این شرکت ایتالیایی سیستم مدیریت اتوماتیک خود را به طور واضح برای کارگران شرح نداده و بعلاوه تضمینی وجود ندارد که فرایندهای اتوماتیک عملکرد کارگران را به درستی ارزیابی نموده باشند.

در کنار این موارد فودینهو روش هایی برای کارگران فراهم ننموده تا بتوانند به تصمیمات الگوریتم ها اعتراض نمایند. به اسم مثال الگوریتم ها به بعضی از رانندگان اجازه نمی دهند سفارش تحویل مرسوله به نام خود ثبت نمایند.

این شرکت 150 روز فرصت دارد تا تغییرات لازم را اجرا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1911

به "جریمه شرکت ایتالیایی برای الگوریتم های مدیریتی تبعیض آمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه شرکت ایتالیایی برای الگوریتم های مدیریتی تبعیض آمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید