جاذبه های گردشگری مادرید که حتما باید ببینید

به گزارش دیتاپد، به عنوان مرکز اسپانیا و بزرگترین شهر آن، پر است از میراث فرهنگی و هنری و مجموعه وسیعی از مکان­ های دیدنی وجود دارد که می­توانید ببینید و کارهایی که می­توانید انجام دهید. در چنین شهر پر جنب و جوشی پیدا کردن نقطه آغاز برای گردش بسیار سخت است، اما ما در اینجا لیستی از جاذبه های گردشگری مادرید را که شما نباید در سفر به مادرید مرکز اسپانیا از دست دهید برای شما آورده ­ایم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه های گردشگری مادرید که حتما باید ببینید

پورتا دل سول

یکی از مشهورترین و شاوغ­ترین مکان­ ها در اسپانیا، این میدان عمومی است، این فضای عمومی برترین مکان برای آغاز کاوش در مادرید است. با تابلو معروف تیو پیه، مجسمه سمبلیک خرس و برج ساعت بسیار زیبای آن، این میدان عمومی - که در اصل یکی از دروازه­ های دیوار شهر در قرن 15 بوده است- را نباید از دست داد.

میدان شهرداری

یکی از جالب­ترین سایت­ های اسپانیا، این میدان عمومی است که دارای 237 بالکن رو به میدان است میدانی که مجسمه شاه فیلیپ سوم روی اسب خود درست وسط میدان نشسته است. تاریخچه این میدان به دهه 1600 میلادی برمی­گردد. اما امروز میدان شهرداری محل کافه­ها و رستوران­هایی در فضای باز است، جایی که گردشگران سرگردان می­توانند در آن استراحت نمایند و از نوشیدنی لذت ببرند.

باغ ساباتینی

درست بیرون کاخ سلطنتی باغ پیچ در پیچ ساباتینی واقع شده است و برای بازدید عموم رایگان است. بوته­ ها و درختچه­ ها به شکل پیچ در پیچ هرس شده ­اند. یک حوض آب با انعکاس زیبای تصویر کاخ فضای مجذوب کننده باغ را کامل می­کند.

پلازا اسپانیا

پلازا اسپانیا که به خاطر مجسمه میگل سروانتس مشهور شده است، در خیابان مشهور گران ویا و در نزدیکی کاخ سلطنتی قرار گرفته است. پلازا اسپانیا در دهه 1900 ساخته شده است، زمانی که مردم مادرید به اصلاح و بازسازی پلازا رای داده بودند. خیلی زود درختان و گل های بیشتری به آن اضافه شد تا شهروندان و گردشگران لذت بیشتری از بودن در این فضا ببرند.

پارک دل بوئن رتیرو

مشهور ترین پارک مادرید رتیرو است که همه چیز دارد. منطقه ها سرسبز و چمنزار برای پیک نیک، درختان و گلهای فراوان، یک باغ گل رز و حتی یک دریاچه که شما می­توانید برای خودتان یک قایق اجاره کنید. این پارک محل کریستال پالاس مشهور است -ساختمانی که تماما از شیشه ساخته شده است.

معبد دابود

اگرچه تاریخچه این معبد به قرم 2 قبل از میلاد مسیح بازمی­گردد، به اسپانیا هدیه داده شده و در سال 1968 به مکان فعلیش در مادرید منتقل شده است. با اینکه وجود یک مجسمه مصری در یک شهر اروپایی عجیب است اما این معبد یکی از محبوب­ترین جاذبه­ های مادرید است.

کاسا دو کمپو

یکی ازبزرگترین فضاهای سبز مادرید این پارک بزرگ است که با یک باغ وحش، جهتهای پیاده روی، رستوران­ ها و مکان­ هایی برای پیک نیک تکمیل می­شود. کاسا دو کمپو یکی از بزرگترین پارک­ های شهر است و دارای یک دریاچه زیباست که 80،000 متر مربع را پوشش می­دهد.

تلفریکو

تلفریکو، تله­ کابین مادرید، در سال 1969ساخته شده و دارای 80 کابین است و طول آن تقریبا 2.5 کیلومتر (1.5 مایل) و حداکثر ارتفاع آن 40 متر (130 فوت) است. سوار شدن به تله ­کابین یک فعالیت ایده ­آل برای تمام خانواده است. شما می­توانید بلیط تله­ کابین را برای یک جهت یا رفت و برگشت بگیرید. نقطه آغاز شما می­تواند در کاستا دو کمپو یا پینتور روزالس که به مرکز شهر نزدیک­تر است باشد.

پاسئو دل پرادو

پاسئو دل پرادو یکی از زیباترین بلوارها مادرید و یک مکان عالی برای قدم زدن است. در روزهای یکشنبه خیابان برای رفت و آمد اتومبیل­ ها مسدود است، بنابراین عابرین پیاده، دوچرخه سواران و اسکیت­بازان می­توانند با خیال راحت از خیابان لذت ببرند.

پوئرتا د الکالا

یکی از پنج دروازه ورودی شهر زمانی که اطراف مادرید را دیوار فراگرفته بود، پوئرتا د الکالا بود که هنوز مورد تحسین قرار می­گیرد با اینکه دیگر دیواری وجود ندارد. روی این بنای نئوکلاسیک، نشانه ­هایی از گلوله­ وجود دارد که به جنگ داخلی اسپانیا بازمی­گردد.

سیبلیس پلازا

اطمینان حاصل کنید که دوربین خود را همراه آورده­اید. دوربین خود را آماده کنید و از قصر باشکوه سیبلیس و فواره زیبای سیبلیس که هر دو در سیبلیس پلازا واقع شده ­اند، عکس­ بگیرید. کاخ سیبلیس یک تراس بزرگ روی پشت­ بام دارد که شما می­توانید در آن مادرید را از بالا ببینید. خرید بلط هواپیمای تهران مادرید

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2084

به "جاذبه های گردشگری مادرید که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مادرید که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید