توسعه شبکه اتوبوسرانی و مترو را با قدرت پیگیری می کنیم ، حمایت شهرداری تهران از بخش درمان و سلامت

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران بر پیگیری مدیریت شهری پایتخت درخصوص توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی تاکید نمود.

توسعه شبکه اتوبوسرانی و مترو را با قدرت پیگیری می کنیم ، حمایت شهرداری تهران از بخش درمان و سلامت

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی، در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد قربان و غدیر به زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: به دلیل زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس زمان وقوع جراحت تا رسیدن به اتاق عمل در جبهه ها حتی کم تر از رکوردی که آمریکایی ها در جنگ ویتنام داشتند، بود. به طور حتم، این امر کوشش پزشکان را نشان می دهد.

او با گرامیداشت اول شهریورماه، روز پزشک ادامه داد: این روز گرامیداشت خدمات همه عزیزانی است که بدون چشمداشت و به صورت گمنام به اهداف و وظایف انسانی خود عمل می نمایند.

شهردار تهران با بیان این که سازمان بهداشت جهانی در سال 2017 مقابله با افسردگی را با شعار بیایید گفت و گو کنیم نام گذاری نموده است، مطرح کرد: به هر حال یکی از آرزوهای خانواده ها فرصت بیشتر باهم بودن در زندگی شهری است. اگر بعضی شاخص ها و آمارها را مقایسه کنیم، تهران در آموزش و بهداشت و درمان از بسکمک از استان ها عقب تر است. واقعیت این است که 9.3 درصد تهرانی ها دیابت دارند و نیمی از آن ها از این مساله آگاه نیستند. 30 درصد شهروندان قند خون، 50 درصد کلسترول، 30 تری گلیسیرید و 19 درصد فشار خون دارند. در واقع، از هر 8 نفر تهرانی یک نفر فشار خون دارد.

حناچی توضیح داد: باوجود تمام کوشش های اجرا شده مانند تعویض سوخت خودروها و سخت گیری در مورد معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین و با وجود اینکه سال گذشته 20 درصد کاهش ذرات معلق داشتیم، آمارهای ما هنوز هم سه برابر استاندارد جهانی است. ضمن اینکه می دانیم ذرات معلق چه تاثیر منفی بر سلامت افراد دارند.

شهردار تهران توضیح داد: واقعیت این است که 19.3 درصد تهرانی ها چاق هستند و کوشش شهرداری تهران معطوف به تغییر سبک زندگی مردم است؛ سه شنبه های بدون خودرو نیز کوششی در این راستاست. دوچرخه وسیله اصلی حمل و نقل در شهر نیست، اما پیامی برای تغییر شیوه زندگی است. معتقدم بی توجهی به آمارهای سلامت شهروندان وضعیت را بدتر می نماید و من راه دیگری تاثیرگذارتر از همراهی مردم برای کاهش مسائل شهر تهران نمی شناسم.

او اعلام کرد: توسعه شبکه اتوبوس رانی و مترو را در شهرداری با قدرت دنبال می کنیم، اما در کوتاه مدت همراهی مردم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. شاید بتوان گفت با ورود هر دوچرخه سوار یک خودرو در شهر کم می گردد.

حناچی با تاکید بر حمایت شهرداری از بخش درمان و سلامت گفت: شهرداری تهران از بخش درمان به صورت عمومی حمایت می نماید به ویژه آنجا که خیرین پا پیش گذاشته اند. البته ملاحظاتی از نظر فنی داریم، با این وجود حمایت می کنیم. توسعه بیمارستان سینا، بیمارستان بچه ها در منطقه 18 و پردیس شماره 2 شریعتی در منطقه 22 در راستای همین کوشش هاست.

او به جراحات ناشی از تصادفات در تهران اشاره و اعلام کرد: آمار کشته های تصادفات در تهران 700 نفر در سال است که 350 نفر بر اثر تصادف با موتور جان خود را از دست می دهند و مرگ 350 نفر دیگر هم مرتبط با موتور است. کشته های تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری مبادی ورودی شهرها نیز با موتور سواران در ارتباط است.

حناچی بر لزوم اطلاع رسانی در این زمینه تاکید نمود و گفت: باید با کمک خواستن از مردم مسائل شهر را کم کنیم. باید این موضوع را نهادینه سازیم که موتور وسیله ای برای دور زدن قانون نیست؛ برای رسیدن به این هدف دست همه را برای کمک می فشاریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 329

به "توسعه شبکه اتوبوسرانی و مترو را با قدرت پیگیری می کنیم ، حمایت شهرداری تهران از بخش درمان و سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شبکه اتوبوسرانی و مترو را با قدرت پیگیری می کنیم ، حمایت شهرداری تهران از بخش درمان و سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید