توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد

به گزارش دیتاپد، پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز آمریکا و طالبان توافق صلح را برای خاتمه جنگ در افغانستان امضا کردند.

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ملاغنی برادر معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و کنندگان کشورهای مختلف توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

براساس این توافق قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی تا به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان 14 ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

به همین دلیل وزیر دفاع آمریکا در ارگ افغانستان همزمان با مراسم امضای توافق سخنرانی می کرد، تاکید کرد در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود، واشنگتن این توافقنامه را لغو خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، در مفاد توافقنامه میان آمریکا و طالبان آمده است که این توافق میان امارت اسلامی افغانستان که از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نمی شود و به نام طالبان شناخته می شود و ایالات متحدۀ امریکا امضا شده است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 972

به "توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضاء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید