تمامی 31 استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در راستا تنزل و کاهش قرار گرفتند

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا) - معاون مالی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه شاخص های موج چهارم بیماری کرونا در کشور در جهت تنزل و کاهش و شرایط کنترل قرار گرفته است؛ می گوید بایستی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تسریع در فرایند واکسیناسیون بتوانیم بیماری منحوس کرونا را در کشور کنترل و مهار کنیم.

تمامی 31 استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در راستا تنزل و کاهش قرار گرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست معاون مالی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نشست امروز قرارگاه که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل وزارت کشور و به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی برگزار گردید با اشاره به اینکه خوشبختانه با همراهی مردم عزیز کشورمان و زحمات دستگاههای عضو ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی و بویژه کادر درمان کشور در حال عبور از موج چهارم بیماری کرونا هستیم؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، تمامی 31 استان کشور به لحاظ شاخص های شرایط بیماری در شرایط نزولی و کاهشی و کنترل و مهار قرار دارند و با شیب کاهش ابتلا روبرو هستند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان این موضوع که رعایت پروتکل های بهداشتی عاملی موثر در کنترل و کاهش بیماری است؛ گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حدود 62 درصد است.

وی در این خصوص گفت: نقطه مطلوب در رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل 90 درصد است و در این خصوص ضرورت دارد که توجه به رعایت اصول بهداشتی مورد توجه جدی هموطنان عزیزمان قرار گیرد.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع واردات واکسن اشاره نمود و گفت: از مجموع 3 میلیون و 100 هزار دوز واکسن رسیده به وزارت بهداشت، حدود یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار دوز تا به امروز برای گروههای هدف و پرخطر جامعه تزریق شده است.

دین پرست با تاکید بر اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان، فرایند واکسیناسیون سراسری کشور بایستی شتاب بیشتری به خود گیرد؛ گفت: واکسیناسیون عزیزان بالای 80 سال تا دو روز آینده به اتمام می رسد و فرایند واکسیناسیون 75 سال هم از هفته آینده شروع می گردد.

موضوع نقض قرنطینه از دیگر مسائل مورد اشاره دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بود و در این خصوص گفت: بر اساس گزارش ها 654 هزار مورد نقض قرنطینه در فروردین ماه داشتیم که این امر در اردیبهشت به 903 هزار مورد رسیده که نیازمند آنالیز های دقیق تر و کنترل های بیشتر در این عرصه است.

دین پرست با اشاره به اینکه ناقضان قرنطینه از حداقل 20 کیلومتر و بعضا تا 1700 کیلومتر هم مسافرت کرده اند؛ گفت: بی توجهی به این امر می تواند زمینه چرخه بیماری را در شرایط کنونی فراهم سازد.

معاون وزیر کشور در مورد سامانه مدیریت مراجعین هم گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور تا به امروز حدود 100 دستگاه به این سامانه متصل شده اند و تنها 10 دستگاه باقی مانده که باید این دستگاهها هم هر چه سریعتر به سامانه متصل شوند.

دین پرست همچنین توضیح داد: طبق گزارش وزارت بهداشت از مجموع 180 آزمایشگاه مجاز به انجام تست کرونا در سطح کشور فقط 13 آزمایشگاه نتایج حاصل از تست کووید را در سامانه وزارت بهداشت بارگذاری نکرده اند که ضرورت دارد این آزمایشگاهها نیز ظرف یک هفته به سامانه مورد نظر وزارت بهداشت متصل شوند.

دین پرست در این ارتباط گفت، طبق مصوبه امروز قرارگاه عملیاتی مقرر شد، تعلل مسئولین ذیربط دستگاه های اجرایی (در سطوح ملی و استانی) و همچنین آزمایشگاههایی که نسبت اتصال به سامانه مدیریت مراجعین و یا بارگذاری نتایج آزمایشات تست کووید 19 در سامانه وزارت بهداشت اقدام نکرده اند ، طی مکاتبه ای از سوی قرارگاه، به بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط منعکس و برای آخرین بار صرفا یک فرجه یک هفته ای برای اجرای مصوبات معین و در خاتمه مهلت ابلاغی، مسئولین دستگاههای تعلل کننده به مراجعه قضایی و نظارتی ذیربط معرفی خواهند شد.

وی اضافه نمود: در 45 روز گذشته یک میلیون و دویست هزار مورد جریمه برای ناقضین ترددهای شبانه صادر شده است.

دین پرست در خاتمه خاطر نشان کرد: نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور بعنوان ناظر بر اجرای طرح محدود سازی حضور کارکنان دستگاههای اجرایی و اجرای طرح دورکاری درکشور، اعلام نمودند که سازمان مذکور تا به امروز 14 دستورالعمل و بخشنامه در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی در این خصوص را به همراه 5429 عنوان خدمت به تفکیک خدمات عادی، ضروری و حیاتی، به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده است.

وی در این خصوص گفت: تا به امروز 89 دستگاه از مجموع 190 دستگاه مورد خطاب این سازمان گزارشات خود را را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده اند که طبق گزارش این دستگاهها 78 درصد کارکنان این دستگاهها امکان دسترسی به خدمات دورکاری در زمان حضور در منزل داشته اند.

دین پرست در خاتمه اظهار داشت که سازمان اداری و استخدامی کشور موظف شد در اجرای مصوبه قرارگاه و همچنین مکاتبه روز گذشته فرمانده قرارگاه با رییس سازمان، در اسرع وقت گزارش نظارتی خود را درخصوص عملکرد دستگاههای اجرایی را به همراه لیست مشخصات دستگاههای تعلل کننده به قرارگاه عملیاتی ارسال نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1810

به "تمامی 31 استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در راستا تنزل و کاهش قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی 31 استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در راستا تنزل و کاهش قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید