تصاویر تلخ برنده ایرانی گتی ایمیجز ، هاشم شاکری مرثیه مرگ هامون را جهانی کرد

به گزارش دیتاپد، یک عکاس ایرانی برای عکس هایی که درباره هامون و روزگار تلخ این دریاچه تولید کرده برنده کمک هزینه گتی ایمیجز شد.

تصاویر تلخ برنده ایرانی گتی ایمیجز ، هاشم شاکری مرثیه مرگ هامون را جهانی کرد

خبرنگاران: گتی ایمیجز (Getty Images) به تازگی اسامی سه دریافت کننده کمک هزینه این شرکت در سال 2019 را اعلام کرده است که به هر برنده مبلغ 15 هزار دلار برای ادامه پروژه های مستند طولانی مدت اعطا می شود. این دومین سال است که گتی ایمیجز کمک های بلاعوض خود را به عکاسان برای تکمیل پروژه های مستند بلندمدت اختصاص می دهد.

برندگان از میان 400 شرکت کننده توسط هیئت داوری شامل موارد اندی گریناسر (Andy Greenacre) مدیر عکاسی مجله تلگراف، سونیل گوپتا (Sunil Gupta) عکاس، فاینبار اورلی (Finbarr OReilly) عکاس و نویسنده، هیلاری رابرتز (Hilary Roberts) مربی ارشد عکاسی موزه جنگ امپریال و فیونا شیلدز (Fiona Shields) سردبیر عکس گاردین انتخاب شدند.

هاشم شاکری، آنا بویاززیس (Anna Boyiazis) و دنیل ولپ (Daniele Volpe) این کمک هزینه 15 هزار دلاری آژانس عکس Getty Images را به دست آورده اند.

گتی ایمیجز اعلام کرده است که هاشم شاکری عکاس ایرانی برای عکس هایی که درباره هامون و روزگار تلخ این دریاچه تولید کرده برنده این کمک هزینه شده است.

این کمپانی آژانس عکس تاکید کرده که این عکاس ایرانی در تصاویرش با عنوان مرثیه ای برای مرگ هامون به دلایل و تأثیرات خشک شدن دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان پرداخته است.

سایت capturemag نوشته است: هاشم شاکری هنرمند، عکاس و فیلمساز ایرانی است که اخیراً از تهران به آلمان کوچ کرده است. وی در سال 2010 فعالیت حرفه ای خود را در زمینه عکاسی مستند آغاز کرد و از آن زمان به عنوان عکاس آزاد در ایران، ترکیه، کره جنوبی، مالزی، فرانسه و دانمارک کار کرده است.

این سایت که خبر برندگان کمک هزینه Getty Images را منتشر کرده در ادامه درباره هاشم شاکری آورده است: یکی از دغدغه های اصلی هاشم شاکری، بررسی روابط انسانی در جهانی معاصر است.

دریاچه و تالاب بین المللی هامون که موضوع عکس و پروژه هاشم شاکری است، سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه، هفتمین تالاب بین المللی جهان و یکی از ذخیره گاه های زیست کره در ایران است. این دریاچه از سه دریاچه کوچک به نام های هامون پوزک، هامون سابوری و هامون هیرمند تشکیل شده است که در زمان فراوانی آب به هم می پیوندند و دریاچه مشترک هامون بین افغانستان و ایران را تشکیل می دهند. رودخانه هیرمند شریان اصلی ورود به هامون و رودخانه های خاش رود، فراه، هاروت رود، شوررود، حسین آباد و نهبندان به هامون می ریزند.

تالاب هامون در چهارمین کنگره جهانی ذخیره گاه های زیست کره که روزهای پایانی سال 1394 در لیما پایتخت پرو برگزار گشت، توسط یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت شد.

تصاویر هاشم شاکری با عنوان مرثیه ای برای مرگ هامون را در زیر ببینید. شاکری به واسطه عکس های زیر برنده این کمک هزینه 15 هزار دلاری گتی ایمیجز شده است.

آنا بویاززیس (Anna Boyiazis) عکاس آمریکایی که برنده دیگر Getty Images است این کمک هزینه را برای پروژه خود با عنوان پیدا کردن آزادی در آب در مورد زنان و دختران زنگبار در آفریقا دریافت کرد که با لباس متناسب با عقاید اسلامی در حال گذراندن درس شنا هستند. تصاویر او را در زیر ببینید:

دنیل ولپ (Daniele Volpe) عکاس ایتالیایی مستقر در گواتمالا نیز برای پروژه خود با عنوان نسل کشی در Ixil از زندگی افراد بازمانده از یک نسل کشی پیروز به دریافت کمک هزینه شد. این نسل کشی در اوایل دهه 80 میلادی توسط دولت رئیس جمهوری افراین ریوس مونت صورت گرفت. خوزه افراین ریوس مونت (به اسپانیایی: José Efraín Ríos Montt) یک ژنرال و سیاست مدار اهل گواتمالا بود. او در سن 91 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

تصاویر دنیل ولپ را درباره نسل کشی در زیر ببینید:

منبع: چمدان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 405

به "تصاویر تلخ برنده ایرانی گتی ایمیجز ، هاشم شاکری مرثیه مرگ هامون را جهانی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر تلخ برنده ایرانی گتی ایمیجز ، هاشم شاکری مرثیه مرگ هامون را جهانی کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تلخ برنده ایرانی گتی ایمیجز ، هاشم شاکری مرثیه مرگ هامون را جهانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید