بهتر است کلاً صبحانه نخورید یا حداقل یک پیراشکی بخورید؟

به گزارش دیتاپد، تا به امروز چند بار به شما گفته اند که روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید؟ چند بار تا به امروز شب دیر خوابیده اید و بدون صبحانه تا ظهر چیزی نخورده اید؟ احتمالاً دفعات زیادی این اتفاق برایتان افتاده است.

بهتر است کلاً صبحانه نخورید یا حداقل یک پیراشکی بخورید؟

با این حال، زمانی که وعده صبحانه را نادیده می گیرید، به راحتی وسوسه می شوید تا در جهت محل کار، یک پیراشکی یا کلوچه خریداری کنید و بخورید. فکر می کنید بهتر است کلاً زمانی که صبحانه نخورده اید، از خوردن چنین مواد غذایی شیرینی نیز اجتناب کنید یا این که بد نیست به جای این که کلاً صبحانه نخورید، یک پیراشکی، کلوچه یا شیرینی بخورید؟

مزایای صبحانه

اجتناب از کالری ها و شکرهای افزودنی پیراشکی و نادیده گرفتن صبحانه در کل، ظاهراً بهتر از مصرف مواد غذایی شیرین و مضری مانند پیراشکی است. این طور نیست؟ عجله نکنید. زمانی که صبحانه نمی خورید، در واقع آسیب جدی به بدن وارد می کنید.

بدن شما در طول شب چیزی نخورده است، در نتیجه صبح بدن به سوخت احتیاج دارد تا سرعت سوخت وساز را افزایش دهد. بدون مصرف غذا که سوخت بدن است، بدن نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

بهتر است برای صبحانه چیزی بخورید. بدن انسان همانند اتومبیل است. اگر به اتومبیل خود بنزین نزنید، حتی انجام کمترین کارها نیز بدن را خسته نموده و به آن فشار می آورند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان دادند اگر هر روز صبحانه یکسانی بخورید، احتمال ابتلا به بیماری هایی همانند چاقی مفرط و فشارخون بالا کاهش می یابد. بعلاوه طبق تحقیقات اداره ملی کنترل وزن آمریکا، افرادی که وزن خود را کاهش داده و در همان وزن به جای مانده اند، 78 درصد هر روز صبحانه می خورند. یک تحقیق دیگر نیز نشان داد مردانی که همیشه صبحانه می خورند، اشتهایشان برای وعده ناهار کمتر می گردد.

اگرچه پیراشکی، سوخت ایده آلی برای بدن نیست؛ اما حداقل سوخت و ساز بدن را شروع نموده و به بدن و مغز یاری می نماید فعال شوند. اگر هیچ چیزی برای صبحانه نخورید، احتمال این که احساس خستگی و بی حالی کنید و کل صبح سطح انرژی تان پایین باشد، زیاد است.

البته این موضوع بدین معنی نیست که از این پس به راحتی برای صبحانه پیراشکی بخورید. در واقع، تحقیقات در خصوص رابطه صبحانه و سلامتی کمی پیچیده است.

طبق یک تحقیق، عدم خوردن صبحانه یا حتی خوردن شام در آخر شب، می تواند شکل مفیدی از روزه داری متناوب باشد؛ البته اگر درست انجام گردد. این نوع روزه داری باعث سرکوب اشتها شده و منجر به مصرف کالری کم می گردد. طبق یک تحقیق دیگر، بعضی افراد بالغ که صبحانه نمی خورند، در مقایسه با افرادی که صبحانه می خورند، کالری کمتری دریافت می نمایند.

یک علت دیگر برای عدم خوردن صبحانه این است که اگر از نظر جسمی صبح ها فعال هستید و ورزش می کنید، ورزش بدون وجود مواد غذایی جامد در معده راحت تر خواهد بود. توجه داشته باشید شب قبل وعده شام خود را به صورت متعادل آماده کنید که سرشار از کربوهیدرات های پرفیبر و پروتئین خالص باشد.

اگر قصد دارید برای صبحانه پیراشکی بخورید، پیراشکی انتخاب کنید که پروتئین یا چربی آن بیشتر است و به شما یاری می نماید تأثیر سطح بالای شکرش را خنثی کنید. به عنوان مثال از پیراشکی هایی که مغز کره بادام زمینی، پسته یا نارگیل دارند، بهره ببرید. بعلاوه کمی بادام یا مغز دلخواه خود را به همراه داشته باشید و از آن ها بخورید. با این حال بهتر است هر روز این روش را به کار نگیرید.

زمانی که عادت کنید، آماده کردن صبحانه سالم زیاد هم وقت گیر به نظر نمی رسد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2267

به "بهتر است کلاً صبحانه نخورید یا حداقل یک پیراشکی بخورید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهتر است کلاً صبحانه نخورید یا حداقل یک پیراشکی بخورید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید