برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی شد ، خرید 53 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید

به گزارش دیتاپد، محمدرضا کلامی در رابطه با قیمت عرضه سیب و پرتقال شب عید بیان داشت: فعلا مشخص نرخ نشده است، زیرا مشخص نرخ آن در زمان کنونی حاشیه های متعددی ایجاد می نماید.

برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی شد ، خرید 53 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید

جهت دریافت مشاوره خدمات دانلود بروشور حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمدرضا کلامی امروز در حاشیه جلسه تنظیم بازار، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار سرانجام سال مصوب شد که براساس برگزاری نمایشگاه بهاره با مسئولیت کارگروه تنظیم بازار استان ها به ریاست استاندار تاکید شد و تکلیف شده این نمایشگاه ها در استان ها برگزار گردد.

* برگزاری نمایشگاه های بهاره الزامی شد/ برای عدم برگزاری باید مجوز دریافت گردد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت اضافه کرد: بنابراین اگر استانی به این نتیجه برسد که برگزاری چنین نمایشگاهی لازم نیست حتما باید عدله لازم را ارائه و از مرکز مجوز دریافت کند، زیرا برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی است.

وی گفت: علاوه بر این بحث فروش فوق العاده با تخفیف ویژه در واحد های صنفی، فروشگاه های زنجیره و میادین میوه و تره بار در جلسه مطرح شد و همچنین ابلاغ طرح تشدید بازرسی در ایام سال مطرح و در دستور کار نهاده شد.

کلامی با اشاره به خریداری 30 هزار تن پرتقال و حدود 23 هزار تن سیب برای تنظیم بازار شب عید، بیان داشت: این خرید ها در انبار های استان های فراوری نماینده قرار گرفته است و مقرر شد تا قبل از 10 اسفندماه 97 به استان های مقصد منتقل گردد و با مشخص شبکه های توزیع منتخب که کالا های تنظیم بازار را در ایام سرانجام سال عرضه می نمایند عرضه سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید انجام گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر این دو کالا، عرضه شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ را هم در نمایشگاه های بهاره با قیمت مصوب خواهیم داشت که تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه آن ها با تخفیف نسبت به حاشیه بازار خواهد بود که مشخص قیمت آن به کمیته تنظیم بازار محول شده است.

وی اضافه کرد: باتشکل های فراوریی و واحد های فراوریی بزرگ کشور هماهنگی لازم برای حضور در نمایشگاه ها و ارائه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه مصوب صورت گرفته است و آمادگی آن ها را برای معرفی واحد های فراوریی جهت حضور در نمایشگاه ها و غرف منتخب توسط کمیته های دبیرخانه تنظیم بازار و دبیرخانه های کارگروه های تنظیم بازار استان ها انجام می گردد.

کلامی در رابطه با قیمت عرضه سیب و پرتقال شب عید بیان داشت: فعلا مشخص نرخ نشده است، زیرا مشخص نرخ آن در زمان کنونی حاشیه های متعددی ایجاد می نماید و در سرانجام سال مشخص نرخ سیب و پرتقال متناسب با هزینه های صورت گرفته و متناسب با نرخ بازار انجام خواهد شد، زیرا دولت بنا ندارد تا بخش خصوصی ذخیره نماینده این اقلام متضرر گردد و ما در صدد عرضه سیب و پرتقال به گونه ای هستیم که مانع گران فروشی شده و از قیمت های غیرمتعارف جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و گفت: مقرر شده مرکز اصناف و بازرگانان دستور عمل برگزاری نمایشگاه ها را سریعا تهیه و ابلاغ کند و اتاق های اصناف سراسر کشور مکلف شده اند با توجه به اینکه مجری برگزاری نمایشگاه هستند در کارگروه تنظیم بازار استان ها که با ریاست استاندار برگزار می گردد و حضور دستگاه ها اجرایی مثل شهرداری و نیروی انتظامی و اماکن برگزار می گردد تکلیف شده که هزینه برگزاری نمایشگاه ها به گونه ای مدیریت گردد که غرف در اختیار فعالین مالی برای عرضه کالا با نرخ مناسب با کمترین هزینه باشد و بدین ترتیب امکان عرضه کالا به مردم با نرخ مناسب فراهم گردد.

کلامی در ادامه به کالا ها و اقلام اساسی برای رصد و پایش در انتهای سال اشاره نمود و گفت: این اقلام شامل دو دسته کالا و خدمات می شوند که اقلام اساسی آن شامل نان، برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کالا های پرمصرف، کیف و کفش، شیر، کره، پنیر، ماست، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو و روغن موتور، تامین بنزین و گازوئیل و کپسول گاز مایع است و خدمات مشمول شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار مسافر و خدمات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش، امکان تفریحی و سیاحتی، هتل داری و گردشگری، خدمات انبار و سردخانه ها، خدمات خبازی ها، خشک شویی و قالشویی می گردد که این اقلام در دستور طرح نظارتی تشدید نظارت نهاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 826

به "برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی شد ، خرید 53 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی شد ، خرید 53 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید