آنالیز عملکرد ووشو در بازیهای آسیایی، امیدوار به تکرار موفقیت ها در اینچئون

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، ووشو از سیزدهمین دوره بازیهای آسیایی که 1998 به میزبانی تایلند در بانکوک برگزار گردید به جمع رشته های رسمی این رقابتها اضافه و نماینده ایران نیز در همان دوره یک مدال نقره کسب کرد. هر چند ووشو سابقه طولانی در این بازیها ندارد ولی نمایندگان ایران از پنج دوره حضور خود چهار طلا، سه نقره و پنج برنز کسب نموده اند که در این بین حسین اوجاقی سرمربی فعلی تیم ملی با یک طلا و یک نقره رکورددار است.

آنالیز عملکرد ووشو در بازیهای آسیایی، امیدوار به تکرار موفقیت ها در اینچئون

ووشو در اولین حضور خود در بازیهای 98 بانکوک یک نقره کسب کرد که روی سینه اوجاقی نقش بست. چهار سال بعد در بازیهای 2002 بوسان اوجاقی که وزن زیادی برای حضور در این مسابقات کم نموده بود نقره خود را به طلا تبدیل کرد تا با نقره محمد آقایی پرونده ووشو ایران بسته گردد.

ووشو برای حضور در بازیهای 2006 دوحه با حواشی فراوانی دست به گریبان بود. رئیس وقت فدراسیون نیز نه تنها مسائل را برطرف نکرد که خود با دخالت های بی مورد در کار مربیان تیم ملی عامل اصلی حواشی بود. در این شرایط تیم ملی ووشو راهی دوحه شد و با مدال نقره صحرانشین و دو برنز عطایی و مینو به کار خود انتها داد.

بعد از بازیهای 2006 بود که تغییرات در راس فدراسیون انجام و مهدی علی نژاد به عنوان سرپرست انتخاب شد. وی که به مسائل ووشو واقف بود دست به خانه تکانی زد و خیلی زود ووشو روزهای خوب را به خود دید. سرمایه گذاری مناسب در بخش ووشو پایه ثمره ای جز پیروزیت در مسابقات جهانی و آسیایی نداشت. همین نگاه مثبت به ووشو باعث شد تا اعضای تیم ملی اعزامی به بازیهای 2010 گوانجو پیروز به کسب سه مدال طلا و سه برنز شوند. نتیجه ای که شاید تا چند سال تکرار نگردد.

محسن محمد سیفی، حمید رضا قلی پور و خدیجه آزاد پور سه مدال طلا، احسان پیغمبری، سجاد عباسی و الهه منصوریان سه مدال برنز کسب کردند تا ووشو نقش قابل توجهی در ارتقاء صندلی کاروان ورزشی ایران در گوانجو داشته باشد.

نکته مهم اینکه اتفاقی که در گوانجو ورزش کشور و بخصوص ووشو شاهد بود، کاری ویژه با دلایل مختلف و منحصر به فردی بود که انتظارات را از ووشو به میزان قابل توجهی بالا برده است. ووشو در طول چند سال اخیر در تمام مسابقاتی که به میدان رفته پیروز بوده و با دست پر به ایران بازگشته و این موضوع هم در بالا رفتن انتظار به حق مردم تاثیر گذار بوده است.

اما نکته ای که نباید از نظر دور بماند رقابت کشورهای مدعی از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن است که اتفاقا روی مدالهای ووشو نیز حساب ویژه ای باز نموده اند.

تیم ملی ووشو شنبه هفته جاری با ترکیب الهه منصوریان در وزن 52 کیلوگرم و شهربانو منصوریان در وزن 60 کیلوگرم ساندای بانوان و راهنمایی پانگ یان چینی ، هانیه رجبی و حمیده برخور در تالوی بانوان و راهنمایی آمنه احسانی نژاد، اکبرمحمدزاده در وزن 56 کیلوگرم، محسن محمدسیفی در وزن 65 کیلوگرم، سجاد عباسی در وزن 70 کیلوگرم و حمیدرضا لادور در وزن 75 کیلوگرم ساندای مردان با راهنمایی حسین اوجاقی و رامین موحدنیا، احسان پیغمبری و فرشاد عربی در تالوی مردان با مربیگری توحید اسدیان راهی اینچئون شد و از روز شنبه 29 شهریورماه کار خود را شروع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 383

به "آنالیز عملکرد ووشو در بازیهای آسیایی، امیدوار به تکرار موفقیت ها در اینچئون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عملکرد ووشو در بازیهای آسیایی، امیدوار به تکرار موفقیت ها در اینچئون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید