ملی پوش والیبال: هیچ مسابقه ساده ای در انتخابی المپیک وجود ندارد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، مسعود غلامی که در سال های اخیر تیم ملی والیبال را در رویدادهای مختلفی همراهی نموده است، درباره اهمیت مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا اضافه نمود: حضور در المپیک برای بازیکنان همه رشته های ورزشی کشورها اهمیت بسیار زیادی دارد و کسب سهمیه بازی های المپیک، در اولویت کاری آنان قرار گرفته است و از هیچ گونه تلاشی برای رسیدن به هدف خود، دریغ نمی نمایند.

ملی پوش والیبال: هیچ مسابقه ساده ای در انتخابی المپیک وجود ندارد

وی با بیان این که مسلما فدراسیون والیبال و تیم ملی والیبال ایران نیز از این موضوع مستثنی نیستند، گفت: اهمیت این موضوع را می توان از تصمیمات فدراسیون و تمرینات پرفشار تیم ملی درک کرد. بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نیز هم قسم شده اند که سهمیه المپیک را از رقابت های پیش رو کسب نمایند.

مدافع تیم ملی والیبال در ارزیابی اردو و تمرینات سه هفته گذشته این تیم، گفت: در ابتدا باید از فدراسیون والیبال برای تعطیلی لیگ تشکر کنم زیرا به بازیکنان تیم ملی که در لیگ ایران شاغل هستند، یاری خیلی زیادی کرد. ملی پوشان در امسال به دلیل مسابقات برون مرزی متعدد و بلافاصله مسابقات داخلی که برگزار گردید، فشار خیلی زیادی را تحمل کردند.

وی با یادآوری این که به دلیل همین فشارها، بازیکنان در آغاز اردو و تمرینات شرایط خیلی خوبی نداشتند، تاکید نمود: خوشبختانه رفته رفته به سطح ایده آل رسیدند و با رسیدن لژیونرها، شرایط بهتر هم شد و در حال حاضر، همه ملی پوشان برای حضور شایسته تیم ایران در مسابقات انتخابی المپیک کوشش می نمایند.

غلامی درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در رقابت های انتخابی المپیک در قاره آسیا، گفت: تیم ملی والیبال ایران در رده بندی قاره آسیا تیم نخست است و روی کاغذ نیز شانس نخست صعود را دارد، اما نباید فراموش کنیم که هیچ مسابقه راحتی در انتخابی المپیک وجود ندارد. تیم های استرالیا و چین اردوها و مسابقات تدارکاتی بسیار خوبی برای این رقابت ها داشته اند. چین حتی لیگ خود را برگزار نکرد چون کسب سهمیه المپیک برایش خیلی با اهمیت است. دیگر تیم ها همچون کره جنوبی و چین تایپه نیز حریفان راحتی نیستند و این موضوع کار را برای تیم ایران سخت می نماید.

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران که کم کم در زمره بازیکنان باتجربه تیم قرار گرفته است، درباره تعامل بازیکنان جوان و باتجربه های تیم گفت: حضور بازیکنان جوان، هم می تواند باعث افزایش تجربه آنان گردد و هم انگیزه به بازیکنان باتجربه می دهد. همان گونه که سرمربی تیم ملی تاکید نموده است، هیچ بازیکنی در اردو حاشیه امنیت نخواهد داشت و برای قرار دریافت در ترکیب نهایی، باید با انگیزه و کوشش در تمرینات حاضر شویم.

وی تاکید نمود: هر بازیکنی که سطح آمادگی بهتری داشته باشد، انتخاب می گردد و این موضوع، انگیزه بسیار زیادی به بازیکنان جوان می دهد. به رغم این موضوع، رابطه بین بازیکنان خیلی محبت آمیز است و هر کاری از دست بازیکنان به ویژه با تجربه ها برای یاری به یکدیگر برآید، انجام می دهند.

غلامی با یادآوری این که از سال 91 تا 94 در اردوهای تیم ملی حضور داشته اما برای ترکیب نهایی انتخاب نمی شد و خط می خورد، گفت: در سال 95 برای نخستین بار در ترکیب قرار گرفتم و پیراهن تیم ملی را در مسابقات پوشیدم. جوانان نیز اگر دوست دارند به پیراهن تیم ملی برسند، باید با انگیزه برای رسیدن به هدف کوشش نمایند و قطعا پیروز خواهند شد زیرا کوشش، تنها راه رسیدن به هدف است.

تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور شایسته در رقابت های انتخابی المپیک که از 17 تا 22 دی ماه در کشور چین برگزار می گردد، آماده می نماید و در مرحله گروهی این رقابت ها، با تیم های چین، قزاقستان و چین تایپه همگروه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 802

به "ملی پوش والیبال: هیچ مسابقه ساده ای در انتخابی المپیک وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش والیبال: هیچ مسابقه ساده ای در انتخابی المپیک وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید