بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از روند اجرایی مرمت کاروانسرای صدرآباد

به گزارش دیتاپد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از روند اجرایی مرمت کاروانسرای صدرآباد بازدید کرد.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از روند اجرایی مرمت کاروانسرای صدرآباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل این استان دیروز سه شنبه 2 مرداد 1397 ضمن بازدید از مراحل مرمت کاروانسرای صدر آباد گفت: این کاروانسرا در بخش مرکزی استان قم واقع شده است که مرمت آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارت ملی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: این عملیات شامل مرمت پی های سنگی، سبک سازی و مرمت بام، مرمت طاق های رومی، آجر فرش و شمع کوبی دیوارهای رانش یافته است. این کاروانسرا نیاز به تعمیرات اساسی داشت چرا که تا کنون کمتر به آن رسیدگی شده بود.

یزدانی اضافه کرد: بنای کاروانسرا صدرآباد منحصر به فرد است و شامل 2 حیاط مرکزی و 6 برج دیده بانی می باشد و تمام بنای کاروانسرا با آجر ساخته شده و حتی پشت بام نیز با آجرهای خطایی فرش شده است.

او ادامه داد: در خارج از محوطه کاروانسرا در شمال شرق آن، آب انباری واقع شده است که با یک دیوار چینه ای به کاروانسرا مربوط می شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی قم گفت: قدمت کاروانسرای صدرآباد به دوران صفوی ـ قاجار می رسد و در بخش مرکزی و 50 کیلومتری شمال شرق قم واقع شده است، این اثر در تاریخ 6 آبان 1363 با شماره 1668 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 304

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از روند اجرایی مرمت کاروانسرای صدرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از روند اجرایی مرمت کاروانسرای صدرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید