زبان گنجشکی که از پایه های پل تاریخی مارنان سردرآورد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، این روزها تقابل رودخانه زاینده رود با آثار تاریخی اصفهان پررنگ تر از گذشته شده است، به گونه ای که آوردهای این رودخانه این بار به شکاف های پل مارنان که از پل های تاریخی اصفهان است، رخنه نموده و موجب سبز شدن درخت زبان گنجشکی در شکاف یکی از پایه های این پل شده است.

زبان گنجشکی که از پایه های پل تاریخی مارنان سردرآورد

دوستداران میراث فرهنگی در اصفهان نسبت به رویش این درخت ابراز نگرانی نموده و خواهان پیگیری مقابله با رشد بیشتر این درخت شدند.

در این میان شهرام امیری، مدیر امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این باره با اشاره به اینکه دو سال گذشته نیز این درخت از شکاف پل مارنان سر درآورده بود به خبرنگاران گفت: همان زمان کارشناسان میراث فرهنگی پس از مشاهده این درخت طرح از ریشه درآوردن آن را در دستور کار قرار دادند که با توجه به موقعیت جای گیری آن این اقدام میسر نشد.

وی با بیان اینکه برای از ریشه درآوردن این درخت باید شکافی در پایه های پل ایجاد گردد، افزود: از این رو این اقدام ریسک بزرگی است و باید پس از معاینه تصمیم گیری در مورد از ریشه درآوردن این درخت انجام گردد.

مدیر امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان در حال حاضر قطعه بری این درخت بهترین روش برای مقابله با رشد آن است، ادامه داد: در محدوده پل مارنان و در زمان جریان آب در رودخانه در این محل فشار آب کم می گردد و هر آنچه را که رودخانه با خود می آورده است در این محل ته نشین شده و پس از کاهش جریان آب این مواد معدنی و تخم گیاهان به گیاه و درخت تبدیل می شوند.

وی افزود: رشد درخت در پل خواجوی اصفهان نیز رخ داده بود که از این رو با شکاف پایه های پل از ریشه خارج شد و در صورت امتداد خشکی زاینده رود این اقدام در پل مارنان نیز برای قطع و از ریشه درآوردن درخت زبان گنجشک صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 907

به "زبان گنجشکی که از پایه های پل تاریخی مارنان سردرآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان گنجشکی که از پایه های پل تاریخی مارنان سردرآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید