اپل macOS Ventura و iPadOS 16 را در تاریخ 2 آبان منتشر می نماید

به گزارش دیتاپد، اپل در کنار معرفی چند محصول نو خود، اعلام نمود که سیستم عامل های macOS Ventura و iPadOS 16 را در تاریخ 2 آبان برای عموم کاربران منتشر خواهد نمود. همانطور که احتمالا می دانید، طی چند ماه اخیر نسخه های بتا هر دو سیستم عامل در اختیار کاربران قرار داشت ولی در تاریخ مقرر شده، تمام دستگاه های واجد شرایط می توانند این دو سیستم عامل را دریافت نمایند.

اپل macOS Ventura و iPadOS 16 را در تاریخ 2 آبان منتشر می نماید

نسخه نو iPadOS قابل نصب بر روی بسیار از آیپدها است ولی در این میان می توانیم مثلا به آیپد ایر 2 اشاره کنیم که این سیستم عامل را دریافت نخواهد کرد. در خصوص macOS نو هم باید بگوییم که مدل های عرضه شده بعد از 2017 این نسخه را دریافت خواهند کرد.

در هر دو سیستم عامل شاهد تعدادی ویژگی مشترک نو هستیم که مثلا می توانیم به ویرایش و حذف پیغام ها در اپ Messages، بهبود امکانات اپ Mail، بازطراحی اپ Home و دیگر موارد اشاره کنیم. یکی از مهم ترین قابلیت ها Stage Manager نام دارد که با پنجره ای کردن اپ های مختلف، کار کاربران آیپد را برای چندوظیفگی راحت تر می نماید.

به طور کلی نسخه نو macOS ویژگی خاصی ندارد و گفته می شود تاخیر در انتشار iPadOS 16 هم به مسائل مربوط به قابلیت Stage Manager برمی شود. زیرا برای یادآوری باید بگوییم که این نسخه معمولا در کنار iOS نو منتشر می شود.

منبع: arstechnica

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2308

به "اپل macOS Ventura و iPadOS 16 را در تاریخ 2 آبان منتشر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل macOS Ventura و iPadOS 16 را در تاریخ 2 آبان منتشر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید