اولین تلفن همراه با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد

به گزارش دیتاپد، شرکت شیائومی از نخستین گوشی هوشمند جهان با صفحه نمایش 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی موسوم به می میکس آلفا رونمایی نموده که دارای نمایشگری است که دور تا دور گوشی را پوشش داده و فقط یک نوار عمودی مانع از پوشش تمام سطح گوشی شده است.

اولین تلفن همراه با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد

شرکت شیائومی(Xiaomi) گوشی جدیدی را رونمایی نموده است که شاید از کوشش های آن برای تهیه یک نمونه اولیه از گوشی تاشو ناشی می گردد. این گوشی می میکس آلفا(Mi Mix Alpha) نام دارد و با داشتن نمایشگر 180 درجه که به معنای واقعی کلمه دور تا دور گوشی پیچیده شده است، اولین گوشی دنیاست که تقریبا تمام سطح جلو و پشت آن پوشیده از نمایشگر است.

این شرکت فناوری مستقر در پکن می گوید نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی 180.6 درصد است! قسمت هایی که در این گوشی توسط نمایشگر پوشیده نشده اند تنها بالا و پایین آن و یک نوار در پشت گوشی است که دوربین پشت و حسگرها قرار گرفته اند. این قسمت ها از تیتانیوم هواپیما ساخته شده اند که از فولاد ضدزنگ سبک تر است.

در حالی که ویژگی توی چشم این گوشی صفحه نمایش 180 درجه آن است، اما این گوشی یک ویژگی دیگر نیز دارد که شاید به همان اندازه جذاب باشد. میم میکس آلفا یک دوربین 108 مگاپیکسلی دارد که می تواند با وضوح 12032 در 9024 پیکسل عکس بگیرد.

همچنین دارای یک دوربین فوق عریض(اولترا واید) 20 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو 1.5 سانتی متری و همچنین یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری دو برابری و فوکوس PD دوگانه است.

اما این گوشی دوربین جلو ندارد، چون به آن نیاز ندارد و دوربین پشتی آن نقش دوربین جلو را هم بازی می نماید. چرا که می توان گفت این گوشی با وجود نمایشگر 180 درجه اصلا پشت و جلو ندارد.

یک نوار مشکی عمودی در پشت گوشی تعبیه شده که دوربین روی آن نصب شده است و باعث می گردد صفحه پشتی کمی کوچکتر از نمایشگر جلویی باشد.

از آنجا که این گوشی تقریباً تمام صفحه است، دکمه های فیزیکی(به غیر از دکمه روشن و خاموش در بالا) ندارد و در عوض دارای کناره های حساس به فشار است.

اجزای دیگر این گوشی نیز از جمله حسگر اثر انگشت و فناوری آکوستیک که جایگزین هدفون معمولی و بلندگو است، در زیر صفحه نمایش پنهان هستند و مانند نسخه قبلی خود به نام می میکس(Mi Mix) از امواج مافوق صوت برای سنجش نزدیکی استفاده می نماید.

داخل دستگاه یک تراشه اسنپ دراگون 855+، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه تعبیه شده است. این گوشی همچنین دارای باندهای رادیویی 5G برای هر سه اپراتور اصلی در چین است و از یک باتری 4050 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 40 وات بهره می برد.

در حالی که ممکن است این گوشی مانند یک طرح مفهومی یا یک نمونه اولیه به نظر برسد، شیائومی می گوید در حال حاضر در حال فراوری آن در تعداد پایین است و در ماه دسامبر آن را عرضه می نماید. اگرچه هنوز معین نیست که آیا در همین زمان در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

البته نباید از قیمت گزاف این گوشی غافل شد. می میکس آلفا 19 هزار و 999 یوان یعنی حدود 2810 دلار قیمت دارد و این یعنی حتی گران تر از گلکسی فولد سامسونگ است که اولین گوشی تاشوی دنیاست.

گذشته از اجزای سازنده، به نظر می رسد قیمت گذاری بالای آن احتمالاً به دلیل پیچیدگی های مونتاژ این محصول باشد.

شیائومی همچنین گوشی جدید می 9 پرو 5G(Mi 9 Pro 5G) را معرفی نموده است که اولین گوشی دنیا با قابلیت شارژ بی سیم سریع 30 واتی است. این بدان معناست که شما می توانید فقط طی 69 دقیقه دستگاه را به صورت بی سیم 100 درصد شارژ کنید.

خیلی جالب است که این گوشی از شارژ معکوس بی سیم 10 واتی نیز پشتیبانی می نماید، بنابراین می توانید از آن برای شارژ دستگاه های سازگار با Qi مانند هدفون بهره ببرید.

قیمت می 9 پرو با رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی حدود 520 دلار و با رم 12 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی حدود 605 دلار خواهد بود که اگر ارزان ترین نباشد، حداقل آن را به یکی از ارزان ترین پرچمداران 5G تبدیل می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 427

به "اولین تلفن همراه با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تلفن همراه با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید