الهام بخش ترین درس های زندگی برای موفقیت

به گزارش دیتاپد، یکی از بزرگترین معلمان اطراف ما زندگی است. در طول زندگی، درس های مختلفی را تجربه می کنیم اما مهمتر از همه چیز این است که این تجربیات به عنوان درس های بسیار مهم زندگی برای موفقیت ما الهام بخش هستند. زیبایی این درس های زندگی این است که نیازی نیست همه آنها را تجربه کنید. بسیاری از افراد قبلاً تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشته اند و این اطلاعات را در اختیار مردم دنیا قرار می دهند.

الهام بخش ترین درس های زندگی برای موفقیت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مثال خوب بروس لی و درس زندگی اش است که او به اشتراک گذاشت.

اما بروس لی یکی از افراد بسیار زیادی است که موفقیت پیدا نموده و دروس ارزشمندی را پشت سر گذاشته است. بسیاری از این دروس درس هایی هستند که قبلاً نیز افراد دیگر تجربه نموده اند.

بنابراین مهم نیست که چه کسی تجربه نموده، این درس های زندگی الهام بخش را در ذهن داشته باشید زیرا آنها می توانند منجر به موفقیت و رشد بیشتر در زندگی شما شوند.

مهمترین درس های زندگی برای دستیابی به موفقیت

1. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

بسیاری از نقل قول ها حول این موضوع هستند. بنجامین فرانکلین یک بار گفت که سرمایه گذاری در دانش بهترین بهره را می دهد.

جمله معروف انیشتین نیز بر همین موضوع تاکید دارد:

هنگامی که یادگیری را متوقف کنید، شما آغاز به مردن تدریجی می کنید.

این دو ذهن درخشان اشتباه نمی نمایند. تحصیل کردن برای بسیاری موارد مهم است. شما این کار را با خواندن کتاب یا مقاله هم انجام می دهید. شما همچنین می توانید به خود آموزها هم توجه کنید.

یادگیری یکی از بزرگترین شادی های زندگی است.

2. جهش را بگیرید

درس دیگری که بارها گفته شده است اقدام کنید.

این به معنای این نیست که شما باید بدون داشتن طرحی در دست جلو بروید. با این حال، احتیاجی نیست خیلی هم برنامه ریزی کنید.

بسیاری از افراد وقت زیادی را در مراحل برنامه ریزی یا تصمیم گیری می گذرانند. آنها افق دید زیادی را ایجاد می نمایند و مانتراهای خاصی دارند در حالی که لیست طولانی از کارها را دنبال می نمایند.

ممکن است کمی اغراق باشد، اما مردم می توانند خود را از برنامه ریزی بیش از حد به داخل رودخانه بیندازند. گاهی اوقات بهترین کار برای موفیت، پریدن و لذت بردن از فرایند کار است.

3. آنچه را که می کارید، درو می کنید

یک چیز که مردم ممکن است فراموش نمایند این است که آنچه را که در زندگی می کارید، درو می کنید.

برای روشن شدن موضوع، باید گفت آنچه که بر اساس کوشش خود انجام داده اید، دریافت می کنید. کوشش و سخت کوشی الزاماتی برای دستیابی به هر چیزی در زندگی هستند.

بعضی اوقات، مردم فکر می نمایند شما می توانید تنها با تجسم یا تغییر رفتار خود، آنچه را می خواهید به دست آورید اما هرگز اینگونه نبوده است.

تنها راه برای پیشرفت شما کوشش است. با انجام کوشش های خاص و نه فقط با تجسم خود در شکل بهتر می توانید شرایط خود را بهبود بخشید.

اگر می خواهید به زندگی مورد نظر خود برسید، باید بدانید که برای رسیدن به آنجا چقدر کوشش نموده اید. این مورد با هر چیزی در زندگی از جمله عادت هایی که می خواهید تغییر دهید، اتفاق می افتد.

4. از دیگران حمایت کنید

موفقیت در زندگی همواره یک پروژه انفرادی نیست. این در واقع چیزی است که احتیاج به کوشش گروهی دارد. با نگاهی به تاریخ، همواره شخصی وجود دارد که به دلیل یاری به افراد دیگر به هدف خود رسیده است.

با این حساب، مهم است که ما حمایت خود را از افراد دیگر نشان دهیم. ما لازم نیست کاری کنیم و منتظر پیغام شخصی آنها یا هر چیز دیگری باشیم اما گاهی اوقات یاری به دیگران برای خودمان هم خوب است.

این می تواند برای کسی باشد که ما می شناسیم یا حتی یاری به یک غریبه باشد. یک حرکت خوب و ساده باعث می گردد ما و کسانی که به آنها یاری می کنیم بیشتر به فکر یاری کردن باشند. همچنین این کار دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می نماید.

5. ادامه موضوع مهم نیست

شکست چیزی است که همه ما آن را تجربه می کنیم و میزان شکست می تواند متفاوت باشد. صرف نظر از شرایط و مسائل، ما نباید روحیه خود را از دست بدهیم. به جای آن بهتر است جلو برویم.

شکست یک واقعیت سخت است. این همچنین منبع بعضی از عمیق ترین و شخصی ترین درس های زندگی است که ما می توانیم تجربه کنیم به شرط آنکه شما به این صورت به شکست نگاه کنید.

عدم موفقیت به این خاطر مهم است زیرا این تفاوت بین تسلیم شدن و بازگشت به عقب و کوشش جدید است. شما باید با استفاده از همین رویکرد بارها و بارها امتحان کنید. درعوض، از شکست به عنوان فرصتی برای دیدن روینمودهای جدید بهره ببرید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

6. با خودتان صادق باشید

ما در زمان کودکی، هرچه می خواستیم در زندگی انجام دادیم و رویاهای بزرگی داشتیم. با این حال، وقتی بزرگتر می شویم و چیزهای مختلفی را تجربه می کنیم همه چیز آغاز به تغییر می نماید. این وقایع واقعیت ما را تغییر داده و در بعضی موارد، ما به دیگران اجازه می دهیم زندگی ما را هدایت نمایند.

ما خودمان را گم می کنیم و مسیری را دنبال می کنیم که تصمیم ما نیست یا چیزی نیست که از آن هیجان زده باشیم.

شما نمی خواهید در این دام بیفتید اما اگر دامی وجود داشته باشد، می خواهید برای خارج شدن از آن کاری کنید.

این روزها، برای موفقیت و رفاه شما بسیار مهم است که کارهایی را انجام دهید که هر زمان به اهداف خود می رسید شما را مسرور کند.

7. یک ذهن باز داشته باشید

داشتن ذهن باز در جامعه امروز حائز اهمیت است.

اتوماسیون به سرعت در حال تصرف بسیاری از صنایع است و باعث ایجاد تغییرات بیشتر می گردد. وقایع مختلف در سراسر دنیا مانند شیوع ویروس کرونا واقعیت ما را دستخوش تغییر می نماید.

در حالی که در بعضی موارد مسائل کمرنگ تر است، مهم است که یک ذهن باز داشته باشید یا حداقل از تغییر واهمه نداشته باشید.

این ساده تر از آن است که انجام نگردد زیرا بعضی از تغییرات در زندگی شدیدتر است و بنابراین مقاومت در برابر آن سخت تر است. نکته مهم این است که ما کنترل زمان حال را در دست می گیریم.

یاد بگیرید که در حال حاضر از دستاوردها و چیزهایی که در زندگی دارید لذت ببرید.

8. اهداف بزرگی داشته باشید

اهداف سنگ بنای مهم موفقیت ما هستند. آنها قطب نمای شما هستند و هدایت هایی را برای دنبال کردن در زندگی به شما ارائه می دهند. با این حال، این اهداف اغلب اندک هستند.

در حالی که این اهداف مهم هستند، شما باید مطمئن شوید که در حال ایجاد رویای بزرگتری هستید یا در حال دیدن تصویر بزرگتری هستید.

به عنوان مثال، یک هدف کوچک می تواند در چند ماه وزن کم کردن باشد. هدف بزرگتر این است که بتوانید در مسابقات دو شرکت کنید.

وقتی اهداف بزرگتری داریم، دلایل بهتری برای اقدامات خود داریم. مثلا برای مثال بالا، این دلایلی را برای شما فراهم می نماید که بتوانید سالم بخورید، میل شدیدتان به هله هوله خوری را کم کنید و تمرینات استقامتی را انجام دهید.

اهداف بزرگتر زمینه مناسبی را فراهم می نمایند و همچنین دروس ذهنی خوبی را ارائه می دهند.

بسیاری از افراد به ایده های جدید شما می خندند یا به شما می گویند که انجام این کار نمی تواند امکان پذیر باشد زیرا آنها فقط به جایی که شما در حال حاضر هستید نگاه می نمایند یا فکر می نمایند که این برخلاف شخصیت شماست.

بهتر است اشتباه آنها را اثبات کنید.

9. در اطراف افراد مناسب باشید

مردم غالباً به دلایل مختلف با هم ارتباط برقرار می نمایند. بزرگترین مورد این است که اطرافیان ما واقعیت ما هستند.

پنج نفر فزونی که با آنها وقت می گذرانید بیشترین تأثیر را در زندگی شما دارند، فارغ از اینکه از آن شخص متنفر باشید یا آنها را دوست داشته باشید.

نکته اصلی این درس این است که اطمینان حاصل کنید که افرادی که با آنها وقت می گذرانید ارزش وقت شما را دارند و به نوعی با شما مشارکت می نمایند. از نظر عاطفی یا منطقی، این افراد باید موجب پیشرفت شما شوند و شما را به سمت یک زندگی شادتر هدایت نمایند.

10. مثبت اما واقع بین باشید

وقتی مردم به عبارت مثبت باشید فکر می نمایند، بیشتر اوقات به مثبت بودن در هر زمانی فکر می نمایند. اما در حالی که مثبت بودن برای شما مهم است، احتیاج است که واقع بین هم باشید.

اتفاقات بد رخ می دهند و این جای تأسف است. این بخشی از زندگی است اما این مسئله آنقدر مهم نیست که بیش از حد در خصوص آن منفی بافی کنیم.

باید بین مثبت بودن و پذیرش واقعیت تعادل برقرار گردد. آنچه این درس در بر دارد این است که شما باید این واقعیت را بپذیرید و با نگاهی مثبت تر به موقعیت های خود بپردازید.

11. با دیگران ارتباط برقرار کنید

زندگی به مفهوم کسانی است که می شناسید و با این حال باید پرسید چه قدر دیگران را می شناسید؟

شما از قبل می دانید که افراد چه تاثیری در زندگی ما دارند، بنابراین معقول است که هرچه افراد بیشتری را بشناسید، بیشتر می توانید تغییر کنید و افراد مختلف به رشد شما یاری نمایند.

برای شما مهم است که به افراد دسترسی پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد پیوندهای قوی با مردم باعث افزایش امید به زندگی ما می گردد.

علاوه بر این، مراجعه به افراد بیشتر می تواند در هنگام استرس به شما یاری کند.

12. پشیمانی را کنار بگذارید

پشیمانی یکی از سخت ترین کارها در زندگی است. اگر اجازه دهیم این چیزی است که می تواند چندین دهه در زندگی ما بماند و اثراتی مخرب بر جای بگذارد.

شما همواره می توانید به زندگی خود نگاه کنید و بپرسید: چه میشد اگر؟

اما انجام این کار هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. شما قبلاً راه خود را رفته اید و اکنون به راه جدیدی احتیاج دارید.

نکته مهم این است که به آنچه از آن به دست آورده اید فکر کنید. تجربیات و افرادی که به وسیله این فرصت ها دیدار نموده اید را دریابید و البته درس هایی که از آن آموخته اید.

به این موضوع فکر کنید و بعد خواهید دید احتمالاً نمی خواهید آن چیزها را تغییر دهید. چه کسی می داند اگر مسیری متفاوت را طی می کردید چه اتفاقی می افتاد؟ اما همه می دانیم که تجربه های متفاوتی را تجربه خواهید کرد چه بهتر و چه بدتر.

بنابراین به جای فکر کردن در خصوص چه میشد اگر، به جلو نگاه نموده و کوشش کنید زندگی خود را بدون هیچ گونه پشیمانی پشت سر بگذارید.

13. بر اعتقادات خود محکم بایستید

این درس زندگی الهام بخش با درس قبلی ماندن بر اعتقاد خود و پایبندی به آن همراه است.

بله، این مهم است که یک ذهن آزاد داشته باشیم و مایل به تغییر و سازگاری باشیم اما نه به اندازه توسعه بخشیدن و تغییر راحت ایده آل هایمان.

مهم است که ارزش های اصلی خود را توسعه بخشیده و به پایدار بودن بر روی آن آرمان ها ادامه دهید.

نکات نهایی

انواع درس های زندگی الهام بخش در اطرافمان وجود دارند. دستیابی به موفقیت کاری نیست که باید از یک جهت خاص انجام گردد.

بنابراین این دروس را با دقت انجام دهید و هر روز و در هر فرصتی که می توانید از آنها بهره ببرید.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1197

به "الهام بخش ترین درس های زندگی برای موفقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام بخش ترین درس های زندگی برای موفقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید