افزایش حضور گردشگران در استان فارس با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی

به گزارش دیتاپد، استاندار فارس گفت: با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی، شاهد افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در شیراز خواهیم بود.

افزایش حضور گردشگران در استان فارس با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، عنایت الله رحیمی امروز 6 خردادماه 1399 در جلسه بازدید از طرح موزه منطقه ای و باغ مشاهیر در شیراز، با بیان اینکه این طرح عظیم ترین طرح فرهنگی کشور به شمار می رود، اظهار کرد: با توجه به صندلی گردشگری و فرهنگی مجموعه حافظیه، احداث این طرح 63 هزار متری در معرفی فرهنگ فاخر فارس نقش مؤثری دارد.

او اضافه نمود: این طرح به روش (BOT) در حال اجراست اما به دلیل مسائل اعتباری، سرعت اجرایی آن کند بوده و امکان بهره برداری از آن تا سال 1400 وجود دارد.

استاندار فارس اعلام نمود: با بهره گیری از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده، مسائل اعتباری این طرح رفع خواهد شد .

او اشتغال زایی و ایجاد زنجیره مالی را از جمله کارکردهای طرح های فرهنگی دانست و گفت: اشتغال زایی غیرمستقیم این طرح ها در رونق مالی استان نقش به سزایی دارد.

رحیمی در بازدید از طرح مرکز فرهنگی سعدی گفت: این مرکز فرهنگی و هنری با مساحتی بالغ بر دو هزار و 700 مترمربع و با دارا بودن فضای مناسب برای فعالیت های مختلف فرهنگی یکی از طرح های فاخر استان به شمار می رود که با بهره برداری از آن گامی مؤثر در جذب گردشگران داخلی و خارجی برداشته خواهد شد.

او اضافه نمود: این طرح به صورت سرمایه گذاری(BOT) و با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: موزه منطقه فارس بالغ بر 30 هزار مترمربع مساحت دارد، باغ موزه مشاهیر نیز بیش از 33هزار مترمربع است که جمعاً 63هزار متر می گردد.

او با بیان این که برای اتمام پروژه موزه منطقه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است، اضافه نمود: در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع اعتباری، پروژه ها از فرایند مناسبی برخوردار نبوده، به مرور تصمیم بر این شد که موزه مشاهیر به بخش خصوصی واگذار گردد. این اقدام اجرا شده و انتظار داریم که طی یکی دو سال آینده بخش های زیادی از این پروژه به بهره برداری برسد.

امیری ادامه داد: خوشبختانه موزه منطقه ای، عظیم ترین موزه فرهنگی کل کشور است و مختص فارس نیست. در حال حاضر هم 25 مکان موزه ای در استان داریم اما هیچ یک از آن ها قابلیتشان به اندازه این پروژه نیست.

او اضافه نمود: موزه منطقه ای به اندازه ای وسعت دارد که می تواند تمامی آثار استان را پوشش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: این موزه از آنجایی که در نزدیکی آرامگاه حافظیه است، از نظر استراتژی نیز در آینده می تواند به صنعت گردشگری یاری کند، البته موزه مشاهیر هم ظرفیت مناسبی برای گردشگرپذیری دارد.

او ادامه داد: مرکز فرهنگی سعدی پروژه ای است که از سال 1387 ساخت آن آغاز و در خاتمه سال 1396 به بخش خصوصی واگذار شد. فضاهای پروژه ای آن شامل کتابخانه، مرکز اسناد، نمایشگاه های موقت، لابی، سالن همایش ها و نشست ها است که پیش بینی می گردد ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد. این پروژه بیش از 170 میلیارد ریال تا به امروز هزینه داشته، بخشی از هزینه ها هم قبل از سرمایه گذاری توسط میراث فرهنگی اجرا شده است.

امیری در ادامه گفت: استان فارس از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و هم اکنون بیش از 3 هزار اثر ثبت ملی داریم که پنج اثر میراث جهانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1191

به "افزایش حضور گردشگران در استان فارس با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حضور گردشگران در استان فارس با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید