از وال مارت، بزرگترین خرده فروشی دنیا بشنوید

به گزارش دیتاپد، وال مارت به عنوان پردرآمدترین شرکت دنیا شناخته می شود

شرکت وال مارت یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که در سال 1962 از طریق سم والتون (Sam Walton) راه اندازی شد. این شرکت دارای بزرگ ترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای تخفیف دار هایپرمارکت و مواد غذایی است. وال مارت بیش از 11 هزار شعبه در 28 کشور دارد و به عنوان بزرگ ترین شرکت دنیا از نظر درآمد شناخته شده است. این شرکت یک کسب و کار خانوادگی است و سهام اصلی آن به نام خانواده والتون است. آن ها حدود 2.3 میلیون کارمند در سراسر دنیا دارند و بزرگ ترین شرکت از نظر تعداد کارمند به شمار می فرایند. والمارت در سال 1972 وارد بازار بورس نیویورک شده و در سال 1988 به عنوان پرسودترین خرده فروشی آمریکا شناخته شد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این شرکت پیروز را بهتر بشناسید.

از وال مارت، بزرگترین خرده فروشی دنیا بشنوید

داستان شکل گیری برند وال مارت

در سال 1945 یک تاجر و کارمند سابق شرکت J. C. Penney یعنی سم والتون یکی از شعبات فروشگاه Ben Franklin را از برادران Butler اجاره کرد. هدف او از اجاره این فروشگاه این بود که بتواند محصولات بیشتری را با سود کم تر به فروش برساند. او در ابتدای کار خود با شکست های زیادی روبه رو شد زیرا هزینه اجاره و خریداری مواد اولیه بسیار بالا بود. اما توانست تأمین کنندگان دیگری را پیدا کند که محصولات خود را با قیمت کمتری عرضه می کردند. او سود حاصل از فروش محصولات را پایین آورد و توانست نرخ کلی فروش را 45 درصد افزایش دهد. فرایند افزایشی میزان فروش طی 5 سال بعد نیز ادامه داشت. بعد از گذشت 5 سال قرارداد اجاره او تمام شد و نتوانست برای تمدید آن با مالکان به توافق برسد. بنابراین مغاز ه جدیدی را با نام Waltons Five and Dime راه اندازی کرد. امروزه این مغازه تبدیل به موزه وال مارت شده است.

والتون در تاریخ 2 جولای سال 1962 اولین فروشگاه تخفیف دار وال مارت را در شهر راجرز استان آراکانزاس راه اندازی کرد. این شرکت در 5 سال اول فعالیت خود توانست تعداد شعبه های خود را به 24 عدد در سراسر استان آرکانزاس افزایش دهد. در سال 1968 اولین فروشگاه وال مارت در خارج از آرکانزاس و در استان اوکلاهاما افتتاح شد. شرکت وال مارت در تاریخ 31 اکتبر سال 1969 به ثبت رسید. در سال 1970 اولین دفتر و مرکز توزیع آن در استان آراکانزاس افتتاح شد. این شرکت در آن زمان 38 شعبه و 1500 کارمند داشت. وال مارت در دهه 1980 به رشد سریع خود ادامه داد. به طوری که در بیست وپنجمین سالگرد تأسیس خود در سال 1987 تعداد 1198 کارمند و حدود 16 میلیارد دلار درآمد داشت.

5 قانون طلایی والتون برای راه اندازی کسب و کار پیروز

1- به کسب و کار خود پایبند باشید

بیشتر از هر شخص دیگری به کار خود ایمان داشته باشید. اگر عاشق کار خود باشید هر روز با انگیزه و اشتیاق به محل کار رفته و برای پیروزیت آن تلاش خواهید کرد.

2- به همکاران خود انگیزه دهید

پول و مالکیت کافی نیستند. اهداف بزرگ تنظیم کرده و بین همکاران خود رقابت سالم ایجاد کنید. همچنین سعی کنید بیش از میزان قابل پیش بینی نباشید.

3- انتظارات مشتری ها را برآورده کنید

چیزی که مشتری ها می خواهند را حتی کمی بیشتر در اختیارشان قرار دهید. اشتباهات خود را بپذیرید و بابت آن ها معذرت خواهی کنید.

4- هزینه ها را بهتر از رقبا مدیریت کنید

مدیریت هزینه ها بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبا است.

5- خلاف جهت رودخانه شنا کنید

اصول متعارف را نادیده گرفته و خلاف جهت رودخانه حرکت کنید. اگر رقیبتان از راستا خاصی حرکت می کند، شما مخالف جهت او حرکت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2208

به "از وال مارت، بزرگترین خرده فروشی دنیا بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از وال مارت، بزرگترین خرده فروشی دنیا بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید