اریک کارل درگذشت

به گزارش دیتاپد، اریک کارل نویسنده، طراح و تصویرگر آمریکایی کتاب های کودک در سن 91سالگی درگذشت.

اریک کارل درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، کرم خیلی گرسنه مهم ترین اثر اریک کارل بود که در سال 1969 منتشر شد و در مجموع بیش از 50 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت.

این داستان کوتاه و ماندگار که تنها 224 واژه دارد به 62 زبان گوناگون ترجمه شده است. کارل در مصاحبه ای عنوان نموده بود برای سال ها نمی دانسته چرا داستان کرم خیلی گرسنه این قدر محبوب شد اما با گذر زمان به تدریج احساس نموده که این کتاب امید است و این احساس امیدواری موجب شده خواندن آن برای تمام سنین لذت بخش باشد.

نسخه اول کتاب کرم خیلی گرسنه با عنوان یک هفته با ویلی وُرم آماده انتشار بود اما هیچ ناشر آمریکایی در آن موقع به سبب شکل خاص صفحات آن به شکل حفره تمایلی به انتشارش نداشت اما در نهایت یک ناشر آلمانی در ژاپن این کتاب را منتشر کرد. اکنون تخمین زده می گردد هر 15 ثانیه یک نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش می رسد.

می خواهی که دوست من باشی و کفش دوزک بداخلاق از دیگر آثار اریل کارل هستند که در طول زندگی حرفه ای خود طراحی و تصویرگری بیش از 71 کتاب کودک را بر عهده داشت. تا کنون بیش از 170 میلیون نسخه از این آثار در سراسر دنیا به فروخته شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1847

به "اریک کارل درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اریک کارل درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید