آهوی گردشگری به خُتن خواهد رسید

به گزارش دیتاپد، 16 میلیون گردشگر خارجی و نیم میلیارد سفر داخلی، کارنامه پیروز دولت یازدهم طی سه سال و نیم گذشته در گردشگری است. در این میان هر یک از گردشگران خارجی به طور میانگین 1500 دلار در ایران هزینه نموده اند؛ به گونه ای که درآمدی 24 میلیارد دلاری را... .

آهوی گردشگری به خُتن خواهد رسید

از سفر با قیمت تور کانادا 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، 16 میلیون گردشگر خارجی و نیم میلیارد سفر داخلی، کارنامه پیروز دولت یازدهم طی سه سال و نیم گذشته در گردشگری است. در این میان هر یک از گردشگران خارجی به طور میانگین 1500 دلار در ایران هزینه نموده اند؛ به گونه ای که درآمدی 24 میلیارد دلاری را عاید کشور ما نموده و از این منظر، گردشگری یک سر و گردن بالاتر از دیگر صنایع کشور ایستاده است.

فراهم کردن زیرساخت ها و توسعه گردشگری داخلی سبب ارتقای توان کشور در جذب گردشگری خارجی می گردد و این گونه می توان امیدوار بود که سیر صعودی صنعت گردشگری در سال های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

سازمان دنیای دنیاگردی با شعار گردشگری برای همه کشورها، مقاصد، و دست اندرکاران صنعت گردشگری را به ارتقای دسترسی به گردشگری برای همگان فراخوانده است. در پیغام طالب ریفاعی، دبیر کل این سازمان با اشاره به این که حدود 15 درصد مردم دنیا به علت ناتوانی یا کم توانی از موهبت سفر ، گردش و لذت بردن از مزیت شناخت فرهنگ ها، تجربه طبیعت به طور کامل و تجربه هیجان سفر برای جست وجوی مکان های جدید محرومند، بر توجه به دسترسی همگانی به گردشگری همچون یک حق بشر و لزوم توسعه گردشگری برای معلولان و قرار دریافت این بخش در دستور کار صنعت گردشگری به عنوان یک فرصت بزرگ در رأس سیاست ها و برنامه های کسب و کار گردشگری تاکید شده است.

آمارهای اولیه گردشگری داخلی در شش ماهه نخست امسال، گویای وقوع بیش از 75 میلیون نفر- شب اقامت از سوی شهروندان است. این آمار حاکی از رشد گردشگری داخلی و فراگیر شدن فرهنگ سفر در کشور است. با این حال بخش عمده ای از مردم بویژه کم توانان و ناتوانان، همچنان از موهبت سفر و گردشگری برخوردار نیستند.

بر این اساس، پیگیری تعهدات دنیای و هماهنگی با جریان سازی مسائل مربوط به معلولان به عنوان بخشی از استراتژی های توسعه پایدار و اتخاذ سیاست ها و شیوه هایی برای دسترسی عادلانه افراد معلول در صنعت گردشگری در دستور کار معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است. دولت نقش ویژه ای را برای گردشگری در تدوین برنامه ششم توسعه و در تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته است تا آن جانِ از تن رفته بازآید. گردشگری، آهوی مشکینی است که به مدد مردم ایران به ختن خواهد رسید و دل ما را به نسیمی خواهد نواخت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 804

به "آهوی گردشگری به خُتن خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهوی گردشگری به خُتن خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید