آشنایی با شهر کادنی دینار در استان کردستان

به گزارش دیتاپد، کادنی دینار

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری خبرنگاران شما را با شهر کادنی دینار در استان کردستان آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به استان کردستان را دارید با ما همراه باشید

آشنایی با شهر کادنی دینار در استان کردستان

شهرستان کانی دینار یکی از شهرستانها نزدک به شهر مربوان است که در فاصله 5 کیلومتر از آن واقع شده است. و یکی از شهرهای نوپا در استان کردستان به شمار میرود.

یکی از معضلات و مسائل مهم موجود در این شهر وجود مرغداری های متعددی است که بوی تعفن آنها مردم را آزار می دهد و بعلاوه بوی تعفن فاضلابی است که وارد رودخانه موجود در این شهر می گردد و این امر نیر نارضایتی مردم را در پی داشته و آنها را با مسائل زیادی روبرو نموده است.قسمتی از فاضلاب مریوان وارد رودخانه موجود در این شهر می گردد و هرچند تصفیه خانه این شهر راه اندازی شده و مشغول به فعالیت است و تا اندکی از بوی تعفن آن نیز کاسته شده اما هنوز بوی زیادی داشته و مردم را آزار می دهد.

بیشترین فراوری کلاش مربوط به شهر مریوان و محله جوجه سازی در شهر کانی دینار است و روستاهایی از شهر مریوان هستند که هرکدام سازنده برترین قسمت این کفش اند و از این لحاظ شناخته شده اند به عنوان نمونه روستای ناو و هجیج برترین بافت(رویه) کلاش و روستای دل معروف به ساخت برترین زیره کلاش هستند.

  • آشنایی با شهر مرزی بانه
  • روستای تاریخی پالنگان کردستان
  • روستای تنگی سر سنندج
  • دریاچه زریوار مریوان
منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2487

به "آشنایی با شهر کادنی دینار در استان کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر کادنی دینار در استان کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید