این کارها سفر به ازبکستان را فوق العاده می نمایند

به گزارش دیتاپد، کارهایی که می توان در سفر به ازبکستان انجام داد

ازبکستان کشوری زیبا و دارای تاریخی غنی است که در آسیای مرکزی واقع شده است. تعداد زیادی از مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری در این کشور وجود داشته و کارهای متعددی را می توان با سفر به ازبکستان انجام داد که برای هر گردشگری، تجربه ای همراه با هیجان و فراموش نشدنی رقم خواهد زد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم این کارهای خاطره انگیز را مرور کنیم.

این کارها سفر به ازبکستان را فوق العاده می نمایند

خوردن غذاهای محلی

غذا و نوشیدنی در ازبکستان بسیار مقرون به صرفه است و تنوع زیادی از انواع غذاهای ملی در این کشور وجود دارد که می تواند ذائقه چشائی هر فردی را تحریک کند. سبک غذائی ازبکستان از بسیاری از سایر سبک های غذائی تاثیر گرفته و با آن ها در آمیخته است. مهمترین سبک های غذائی که در غذاهای ازبکستان تاثیر داشته اند عبارتند از روسی، چینی؛ هندی؛ عربی و ایرانی. پلو Plov به عنوان مشهورترین غذای ازبکستانی شناخته می گردد که ترکیبی از برنج، سبزیجات، گوشت گوسفند و مقدار قابل ملاحظه ای ادویه است. این غذا در بخشهای مختلف ازبکستان به روشهای گوناگونی طبخ شده و پیشنهاد می گردد حتی برای یک بار هم که شده در سفر خود به ازبکستان این غذا را امتحان کنید. نان در فرهنگ غذایی این کشور تقریبا در تمامی وعده های غذائی استفاده شده و جایگاهی ویژه دارد. دامپلینگ (نوعی غذای چینی که شامل گوشت، سبزیجات و ادویه است که در خمیر پیجیده شده و به صورت سرخ شده یا بخارپز تهیه می گردد) و پیراشکی هایی که در داخل آن ها با مواد گوشتی پر شده است در این کشور بسیار محبوب بوده و به همراه نان برای ترید کردن در سوپ و آبگوشت استفاده می گردد. در این کشور بعلاوه انواع مختلف نوشیدنی با تنوع بسیار زیاد وجود دارد. شما در همه جای این کشور به راحتی می توانید انواع نوشیدنی های خوشمزه را تهیه کنید. یکی از جالب توجه ترین این نوشیدنی ها mares milk نام داشته که بر پایه لبنیات تهیه شده و امتحان مزه منحصر به فرد آن به هر گردشگری توصیه می گردد.

اقامت در خیمه های سنتی یورت Yurt

یورت، نوعی خانه قابل حمل است که به شکل چادری مدور ساخته می گردد. این چادرها به وسیله اقوام صحرانشین بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی استفاده شده و در بخش های مختلف ازبکستان، گردشگران امکان اجاره یورت و اقامت در آن ها را خواهند داشت. شما با سفر به اعماق دشت های این کشور فرصت تجربه زندگی صحرانشینی و تماشای طبیعت خاص منطقه و آسمان صاف و تمیز را در روز و شب خواهید داشت. یک اردوگاه ویژه در صحرای کیزل Kyzyl وجود دارد که مناسب حال گردشگران بوده و شما می توانید از منظره آبی آن لذت ببرید. یک اردوگاه و کمپ دیگر نیز در نزدیکی دریاچه آیداکول Aydakul واقع شده است. این کمپ برای علاقه مندان تاریخ؛ بسیار ایده آل است زیرا چادرهای آن در کنار دریاچه و در نزدیکی مجموعه باستانی آیازکالا Ayaz Kala واقع شده است که استحکامات نظامی به جای مانده از روزگاران کهن هستند.

تجربه ماجراجویی

در ازبکستان شما فرصت انجام مجموعه ای شگفت انگیز و متنوع از فعالیت های ماجراجویانه در محیط های باز را خواهید داشت. شتر سواری در صحرا، اسکی در کوهستان های پر برف، سوار شدن به کلک (نوعی قایق شناور روی سطح آب که از اتصال الوارها و تنه درخت به یکدیگر تهیه می گردد) روی رودهای خروشان، سفر در مناطقی با منظره فوق العاده و دوچرخه سواری در طبیعت زیبا و بکر از جمله مهمترین این فعالیت ها محسوب می شوند.

در شهر زیبا و مدرن تاشکند گشت بزنید

شهر تاشکند دارای تاریخی طولانی بوده و بقایای این آثار در گوشه و کنار شهر مشاهده می گردد. تاشکند یکی از شهرهای بسیار مهمی محسوب می شد که در جهت راه ابریشم قرار داشته و امروزه شاهد رشد و توسعه زیادی بوده و تبدیل به شهری مدرن شده است که تعداد زیادی جاذبه گردشگری را در خود جای داده است. تعداد زیادی آرامگاه متعلق به افراد مشهور در این شهر قرار داشته و بعلاوه شما فرصت تماشا بازارهایی سرزنده و شاد، مساجد، آثار تاریخی، موزه ها و …. را در تاشکند خواهید داشت. برای داشتن لحظاتی شاد و به یاد ماندنی به پارک سرزمین تاشکند با نام Tashkentland theme park یا پارک آبی این شهر بروید. در این شهر بعلاوه تعداد زیادی سالن تئاتر و سینما وجود دارد که می توانید به تماشای آن ها نیز بروید.

به تماشای شهر قدیم سمرقند بروید

منطقه حفاظت شده سمرقند که یکی از آثار تحت نظر سازمان یونسکو محسوب می گردد. این شهر در روزگار گذشته از جمله مراکز مهم جاده ابریشم به شمار می رفته است. سمرقند سرشار از آثار معماری و تاریخی تماشائی و جاذبه هایی بی نظیر است. بنای ریگستان مرکزی The central Registan (نام ریشه اشاره به رودخانه ای دارد که در زمانی نه چندان دور از ساخت بنا، می خشکد و تنها ریگ های آن به جا می ماند.) در این شهر باید از جمله نخستین بناهایی باشد که شما از آن بازدید می کنید. آرامگاه شاه زند Shahi-Zinda نیز یک گورستان باستانی است که تماشا آن خالی از لطف نبوده و فضایی خاطره انگیز و آرام دارد. در این شهر آرامگاه ها؛ مساجد، مقابر و ویرانه های تاریخی متعددی واقع شده است که ازجمله مهم ترین آن ها می توان به مدرسه اولغ بیک UlugbekMadrese؛ مدرسه شیردار ShirdorMadrese ، مدرسه طلاکاری Tilla Kari Madrese و رصدخانه الغ بیگ Ulugbeks observatory اشاره نمود.

پیشنهاد می کنیم همین امروز سفر پر هیجان خود به ازبکستان را برنامه ریزی کنید.

منبع: aminearlythereyet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2195

به "این کارها سفر به ازبکستان را فوق العاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها سفر به ازبکستان را فوق العاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید