تور آلمان ارزان: آرشیو کتاب های دیجیتالی پروژه آلمانی در رقابت با پروژه گوتنبرگ

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، پروژه گوتنبرگ تلاش داوطلبانه برای دیجیتالی کردن و بایگانی کارهای فرهنگی برای تشویق فراوری و پخش کتاب های دیجیتالی است. این پروژه در سال 1971 از طریق مایکل اس هارت بنیان گذاری شد و امروزه قدیمی ترین کتابخانهٔ دیجیتال است و دارای گنجینهٔ منحصربه فرد کتاب های الکترونیکی رایگان به تعداد می رود. هارت در آن موقع و در ساعت استفاده رایگان کامپیوتر دانشگاه، کار صد کتاب اول را خودش انجام داد و از آن پس همه عمر خود را به آن پروژه اختصاص داد.

تور آلمان ارزان: آرشیو کتاب های دیجیتالی پروژه آلمانی در رقابت با پروژه گوتنبرگ

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

امروزه او را به اسم کسی می شناسند که بینشی فراتر از زمان خویش داشت؛ او خودش را یک رمانتیک علاج ناپذیر و یک ایده آل گرای پرکار و مفرط ذاتی نامیده است. هارت از ابتدا می دانست ایده کتابخانه دیجیتال او می تواند دنیا را دگرگون کند و سطح دانش را بالا خواهد برد.

بعد از پروژه گوتنبرگ در تجربه آرشیو و کتاب خانه های دیجیتال در کارولینای شمالی حالا پروژه آرشیو دی گروتر در آلمان در طول چهار سال گذشته مجموعه عظیمی از کتاب های دیجیتالی شده را گردآوری نموده است. پروژه دی گروتر در شهر برلین در حال حاضر مجموعه ای از کتاب های دیجیتالی بیش از 53هزار جلد است که قدمت برخی از آنها به سال 1749 میلادی می رسد.

آرشیو دی گروتر واقع در شهر برلین -که حاصل مشارکت چهار ناشر بزرگ آلمانی است- امکانی برای کاربرانش فراهم نموده است که کتاب های مورد نظر خود را چاپ نمایند. کاربران می توانند به طور رایگان کتاب های دلخواه را دانلود و چاپ نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1968

به "تور آلمان ارزان: آرشیو کتاب های دیجیتالی پروژه آلمانی در رقابت با پروژه گوتنبرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آرشیو کتاب های دیجیتالی پروژه آلمانی در رقابت با پروژه گوتنبرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید