90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از آذربایجان غربی عبور می نماید

به گزارش دیتاپد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: 90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از جمله جهت های مهم آسیای جنوب شرقی با اروپا و قفقاز از این استان می گذرد که نشان دهنده اهمیت استان در حوزه حمل و نقل و لجستیک است.

90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از آذربایجان غربی عبور می نماید

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از این استان می گذرد که نشان دهنده اهمیت استان در حوزه حمل و نقل و لجستیک است.

شکری ادامه داد: راستاهای آسیای جنوب شرقی با اروپا و قفقاز کریدور خلیج فارس به دریای سیاه، کریدور تازه تاسیس ایران - آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه، گذرگاه شارجه - استانبول و راستا استراتژیک استانبول - تهران - اسلام آباد موسوم به ITI از جمله راستا های مهمی هستند که از آذربایجان غربی عبور می نماید.

وی اضافه نمود: البته آذربایجان غربی در راستا اصلی جاده ابریشم قرار داشته که البته کوشش هایی برای تغییر این راستا و بعلاوه کاهش توجه به این جاده مهم و قدیمی صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت گذرگاهی برای توسعه استان، اقدامات مستمری در راستای بهبود شرایط راه ها و توسعه محور های ارتباطی صورت می گیرد.

شکری گفت: البته استفاده بسیار خوبی نیز از این گذرگاه ها انجام می گردد به طوری که بیش از 64 درصد واردات زمینی جاده ای کشور و 26 درصد صادرات زمینی جاده ای کشور از آذربایجان غربی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: بعلاوه در حال حاضر 900 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن ترانزیت از گذرگاه های مرزی آذربایجان غربی صورت می گیرد.

وی از وجود 12 هزار و 661 کیلومتر راه در آذربایجان غربی اطلاع داد و اضافه نمود: از این اندازه، حدود 400 کیلومتر بزرگراه، افزون بر 550 کیلومتر راه اصلی و بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: از این اندازه راه روستایی، چهارهزار و 300 کیلومتر آسفالت شده و سه هزار و 700 کیلومتر باقی است.

شکری بیان نمود: سن ناوگان باری آذربایجان غربی آذربایجان غربی حدود 16 سال بوده که سه سال جوان تر از میانه کشوری و ناوگان اتوبوسی نیز 11.91 سال و نیم سال جوان تر از میانگین کشوری است.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2091

به "90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از آذربایجان غربی عبور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد کریدور های بین المللی و منطقه ای از آذربایجان غربی عبور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید