5 مورد از برترین استراحتگاه های مناسب و سالم برای تمرکز و مراقبه ذهنی در استرالیا

به گزارش دیتاپد، امروزه با تبدیل شدن ورزش یوگا به یکی از معروف ترین پدیده های فرهنگی معاصر، تمرکز و مراقبه ذهنی هم صندلی ویژه ای در بین افراد پیدا نموده است. در استرالیا مراکز اختصاصی و خلوتی وجود دارد که برای تمرکز و مدیتیشن، دوره های مختلفی ارائه می دهند. در ادامه به معرفی پنج مورد از برترین استراحتگاه ها می پردازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

5 مورد از برترین استراحتگاه های مناسب و سالم برای تمرکز و مراقبه ذهنی در استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

استراحتگاه بیلابونگ

بیلابونگ (Billabong) منطقه ای کوچک و خانوادگی در اطراف سیدنی (Sydney) است که تنها یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. میهمانانی که برای یوگا، تمرکز و مراقبه به این مکان می آیند، می توانند به اندازه زیادی از محیط اطراف خود انرژی دریافت نمایند. محیط بیلابونگ به گونه ای است که جسم و روح افراد را دوباره به طبیعت پیوند میزند. ماساژ بدن و صورت در سالن اِسپا، مواد و وعده های غذایی طبیعی و ارگانیک، استخر شنا، منظره ها پوشیده از درخت، خانه های درختی کوچک، کلبه های روستایی و اتاقک های مجذوب نماینده، همگی از خدماتی است که در بیلابونگ طی یک تا هفت روز به مهمانان عرضه می گردد.

مرکز ویسپانا واقع در کوئینزلند

مرکز ویسپانا (Vispanna) در استان کوئینزلند (Queensland) یکی از برترین استراحتگاه ها در استرالیاست که تجربه ای کامل و بی نظیر از مراقبه و تمرکز فکر را برای مهمانان فراهم می کند. این مرکز در نزدیکی شهر پومونا (Pomona) و 120 کیلومتری بریسبِین (Brisbane) واقع شده است و افراد می توانند با شرکت در چالش ده روز سکوت، مراقبه خود را به سطح بالاتری برسانند. کسانی که اوقات مفید و به یادماندنی را در ویسپانا سپری می نمایند به صورت داوطلبانه و دلخواه مبلغی را تحت اسم خیریه به این مرکز پرداخت می نمایند تا دیگران هم از این تجربه بهره مند شوند؛ برای همین هزینه خوراک و اقامت برای مهمانان نو کاملاً رایگان است. به دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن برنامه های ارائه شده به وسیله مرکز، افراد برای شرکت در دوره های مختلف، مانند دوره های کوتاه ده روزه و دوره های مخصوص بچه ها و نوجوانان، باید از ماه ها قبل اقدام نمایند. ویسپانا بعلاوه شعب مختلفی در سراسر شهرهای استرالیا نظیر سیدنی، پرث (Perth)، آدلاید (Adelaide)، هوبارت (Hobart)، ویکتوریا (Victoria) و ساحل گُلد (Gold Coast) دارد.

اِسپا و استراحتگاه گایا

سالن اِسپا و استراحتگاه 12/10 هکتاری گایا (Gaia) در دل طبیعت زیبا و آرام منطقه بروکلت (Brooklet) واقع شده و مکان بسیار مناسبی برای مراقبه فکری است. این استراحتگاه که در سال 2005 میلادی (1384 ه.ش.) به وسیله ستاره مشهور هالیوودی و خواننده و بازیگر استرالیایی، الیویا نیوتن جان (Olivia Newtown-John)، و همکارانش تأسیس شده، تا به امروز جوایز مختلفی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. گایا با هدف تعادل و بازسازی مجدد، دوره های جداگانه ای را برای مهمانان برگزار می کند. برنامه های روزانه گایا شامل مراقبه فکری، یوگا، برگزاری جلساتی پیرامون سلامتی و تندرستی و کی گونگ (نوعی مراقبه چینی) می شوند. افراد بعلاوه می توانند در برنامه های گروهی دو تا هفت روزه نظیر دوره مادر-دختری و دوره مخصوص ماه عسل هم شرکت نمایند.

بودای خرسند

بودای خرسند (Happy Buddha) نام استراحتگاهی در 95 کیلومتری شهر سیدنی است که در طبیعت فوق العاده بلو مانتینز (Blue Montains) واقع شده است و جسم و جان انسان را به محیط اطراف متصل می سازد. آبشارهای خیره نماینده، چشم اندازهای طبیعی و مسیرهای تپه نوردی و پیاده روی سرسبز از زیبایی های بی نظیر این استراحتگاه به تعداد می آیند. دوره های ارائه شده در بودای خرسند کلیه سطوح یوگا، از مبتدی گرفته تا حرفه ای را در برمی گیرد. تدارک غذاهای گیاهی و ارگانیک در آخر هفته و خواب مناسب شبانه در اتاقک های آرام و بی سروصدا، از دیگر خدمات این استراحتگاه هستند. بودای خرسند تنها یک کیلومتر با ایستگاه قطار ونتوورث فالز (Wentworth Falls) و 90 کیلومتر با مرکز شهر سیدنی فاصله دارد.

استراحتگاه روشمند گوئینگانا

استراحتگاه روشمند گوئینگانا (Gwinganna) با مساحتی برابر 200 هکتار، یکی از برترین مراکز یوگا و مدیتیشن در استرالیاست که در جنگل های بارانی سرسبز و بکر منطقه تالباجرا (Tallebudgera) واقع شده است. گوئینگانا تأکید زیادی روی سلامت روح و جسم دارد، لذا افراد روز خود را با تماشای طلوع خورشید و انجام حرکات کی گونگ شروع می نمایند. مجتمع های اختصاصی و اتاق های ویژه ای در این مرکز ساخته شده که طراحی، نما و رنگ آمیزی ملایم آن ها موجب افزایش سطح تمرکز و آگاهی می گردد. گوئینگانا بعلاوه برگزارنماینده برنامه های مختلف برای دوره های هفت روزه، تعطیلات و دوره های طولانی تر است.

Gwinganna

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1906

به "5 مورد از برترین استراحتگاه های مناسب و سالم برای تمرکز و مراقبه ذهنی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از برترین استراحتگاه های مناسب و سالم برای تمرکز و مراقبه ذهنی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید