گشت زنی کشتی های نظامی چین در نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن

به گزارش دیتاپد، کشتی های گارد ساحلی چین امروز (دوشنبه) در نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی که توکیو و پکن بر آن ادعای مالکیت دارند، گشت زنی کردند؛ این دومین رویداد این چنینی در کمتر از یک هفته گذشته محسوب می گردد.

گشت زنی کشتی های نظامی چین در نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی ژاپن اظهار داشت: چهار کشتی چینی حدود ساعت 10 صبح به وقت محلی وارد آب های اطراف مجمع الجزایر سنکاکو که تحت کنترل ژاپن واقع شده است، شدند و به طرف جنوب غرب حرکت می نمایند.

این مجمع الجزایر مورد مناقشه در ژاپن تحت عنوان سنکاکو و در چین با نام دیائویو شناخته می گردد.

این در حالی است که اداره اقیانوسیه چین که زیر مجموعه وزارت اراضی و منابع این کشور است در بیانیه ای تنها اظهار داشت که چهار کشتی گارد ساحلی چین در آب های این کشور و خارج از آب های قلمرو مجمع الجزایر دیائویو گشت زنی می نمایند.

گارد ساحلی ژاپن اظهار داشت که این دومین بار است که کشتی های چین وارد آب های ژاپن می گردد.

ژاپن بارها شکایت نموده که چین علی رغم اعتراضات مکرر توکیو، با اعزام مکرر کشتی هایش به آب های اطراف این مجمع الجزایر باعث تشدید تنش های منطقه ای می گردد.

این دو کشور سال هاست که بر سر این مجمع الجزایر که گمان می رود غنی از منابع طبیعی باشد اختلاف دارند و چین مدعی است که مالک این مجمع الجزایر است.

پکن همچنین در مناقشات دریایی در دریای چین جنوبی نیز دخیل است. چین بر بخش اعظم دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد و این در حالی است که ادعاهای مالکیت مشابهی نیز از سوی فیلیپین، برونئی، مالزی، تایوان و ویتنام مطرح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 519

به "گشت زنی کشتی های نظامی چین در نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی کشتی های نظامی چین در نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید