گسترش همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران

به گزارش دیتاپد، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، گسترش همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران صورت می گیرد.

گسترش همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران گسترش می یابد

در دیداری که در موزه ملی ایران انجام شد، طرفین در مورد نمایشگاه های دوجانبه و مطالعات مجموعه های موزه ای در دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

یاروسلاو رومانووا با اشاره به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و ایتالیا که سابقه ای چندهزار ساله دارد، ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: این روابط نزدیک، خصوصاً در زمینه همکاری بین موزه ای در آینده تداوم پیدا می نماید.

دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا تأکید کرد که همکاری های پیشین بین موزه های ایتالیا و موزه ملی ایران بسیار مثمر ثمر بوده و باعث افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر شده است.

رومانووا توضیح داد: امیدوارم پس از خاتمه محدودیت های مرتبط با همه گیری شیوع ویروس کرونا و باز شدن مجدد موزه ملی ایران بتوانیم از آثار این موزه غنی که دریچه ای به فرهنگ های کهن ایران است بازدید کنیم.

فریدون بیگلری، معاون فرهنگی موزه ملی ایران با اشاره به ارتباط نزدیک بین موزه ملی ایران با موزه ها و دانشگاه های ایتالیا گفت: طی دو دهه گذشته موزه ملی ایران به شکل انفرادی یا در قالب نمایشگاه های گروهی در شش نمایشگاه ایتالیا شرکت نموده که آخرین آنها شیرها و گاوهای ایران باستان در آکوئی لیا بوده که در سال 1395 برگزار گردید.

او به نمایشگاه اخیر با عنوان ایران و ایتالیا: 60 سال همکاری در میراث فرهنگی اشاره نمود که در سال 1398 با حمایت مؤسسه ایزمئو، سفارت ایتالیا و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار گردید.

بیگلری در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده با برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع میراث فرهنگی مشترک بین این دو تمدن باستانی در موزه های دو کشور، گام دیگری در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت برداشته گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1483

به "گسترش همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری های موزه ای ایتالیا و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید