غذاهای یونانی در شهر کورفو

به گزارش دیتاپد، جزیره کورفو یکی از بهترین جزیره‌های کشور یونان در سفر با کشتی کروز یونان بدون ویزا است که در این مقاله به معرفی تعدادی از غذاهای برتر این جزیره پرداخته‌ایم.

غذاهای یونانی در شهر کورفو

سالاد پنیر و کباب سوولاکی (souvlaki) در جزیره کورفو یونان بسیار رایج است. ترکیب سبک‌های متفاوت غذای ایتالیایی و یونانی، در غذاهای کورفو با یکدیگر ادغام شده است. چشیدمن طعم غذاهایی مانند سوفریتو (sofrito) در تور کشتی کروز یونان بسیار لذت‌بخش است، که ترکیبی از گوشت گوساله به همراه جعفری و سیر است که در آب جوشیده می‌شود. بوردتو (bourdeto) که نوعی خورش مرکب از ماهی و گوجه فرنگی می‌باشد، از دیگر غذاهای مورد توجه در این جزیره بوده که ماده اولیه اصلی آن کامکوات kumquats است. این میوه در فصل زمستان و بهار یافت رشد می‌کند و از خانواده مرکبات بوده و از لحاظ طعم بسیار شبیه به سایر مرکبات است.

کاشت درختان زیتون در این جزیره یونان از زمان حضور ونیزی‌ها رواج پیدا کرد که بیشتر در منطقه سراشیبی گامیلیوس (Gamilios) قرار دارند. نکته جالب در رابطه با درختان فوق این است که هیچ کدام از آن ها کمتر از یک صد سال قدمت ندارند و سه نسل از خاندان دافنیس (Dafnis family) از این درختان زیتون برداشت نموده‌اند. اعضای این خاندان نوعی روغن زیتون رقیق شده را در سطح جهان معرفی نمودند که کاملا معروف است.

روغن زیتونی در جزیره کورفو از نظر دارا بودن پلی فنول در سطح جهان بی رقیب بوده که آن را به یک ماده غذایی ضد التهاب تبدیل کرده است و برای اعصاب نیز بسیار مفید است. یکی از مواد غذایی مشهور این منطقه، کامکوات است که در سال 1860 از خاورمیانه به کورفو آورده شده که کاربرد آن معمولا در سالاد برای طعم دادن به آن است. از سال 1933 نیز نوعی نوشیدنی خاص در این جزیره رایج بوده که از ترکیب توت فرنگی و کامکوات تشکیل شده و در همه جای جزیره به عنوان نوشیدنی خوش آمدگویی به میهمانان ارائه می‌گردد. تور جزایر یونان با کشتی کروز پر از جاذبه همراه با چشیدن طعم غذای جزیره کورفو خواهد بود.

انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 693

به "غذاهای یونانی در شهر کورفو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای یونانی در شهر کورفو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید