کمبود شیر خشک نداریم، تنها برخی شیر خشک های خارجی کمیاب شد

به گزارش دیتاپد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کمبود شیر خشک به معنای واقعی وجود ندارد و تنها نوع خاصی از شیرخشک خارجی کمیاب شده است.

کمبود شیر خشک نداریم، تنها برخی شیر خشک های خارجی کمیاب شد

دکتر ایرج خدادادی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار از،گفت:کمبود شیرخشک به معنی واقعی وجود ندارد آنچه مهم است این است که ممکن است در مقطعی از زمان نوع خاصی از شیرخشک مصرفی موجود نباشد، اما نوع دیگر آن در بازار وجود دارد و خانواده ها بسته به ذائقه کودک خود می توانند آن را تهیه نمایند.

خدادادی یادآور شد: نوع دیگری از شیرخشک ها، شیرخشک های متابولیک است که مختص به بچه هایی است که بیمار یا آلرژیک هستند که در این خصوص لازم است خانواده ها با در دست داشتن نسخه پزشک به معاونت غذا و دارو مراجعه کرده و با حواله ای که دریافت می نمایند شیرخشک مورد نیاز فرزند خود را از 56 داروخانه در سطح استان تأمین کند

او با اشاره به چهار مورد از انواع شیرخشک های موجود در بازار گفت: نمونه نخست این شیرخشک ها که از سوی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی با هزینه ای بسیار اندک حدود سه تا چهار هزار تومان تحویل خانواده ها می گردد در ماه حدود 4هزار عدد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این شیرخشک ها به مادرانی که قادر نیستند فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه نمایند و همچنین مادرانی که دارای چند فرزند یا به اصطلاح چندقلویی هستند توزیع می گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان بر اینکه خانواده هایی که نوزاد شیرخوار دارند چگونه باید شیرخشک های مورد نیاز را تهیه نمایندگفت: ماهیانه حدود 15 هزار عدد شیرخشک در داروخانه های استان توزیع می گردد که این نوع شیرخشک ها به شیرخشک های معمولی معروفند و در برند های مختلف و برای عموم نوزادان مورد استفاده قرارمی گیرد.

خدادادی شرح داد: برای تهیه شیرخشک های معمولی نیازی نیست خانواده ها اقدام به ثبت نام نمایند و تنها با مراجعه به داروخانه ها بدون هیچگونه محدودیتی می توانند شیرخشک مورد نیاز فرزند خود را تهیه نمایند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1921

به "کمبود شیر خشک نداریم، تنها برخی شیر خشک های خارجی کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شیر خشک نداریم، تنها برخی شیر خشک های خارجی کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید