با برترین کلیساهای یونان آشنا شوید

به گزارش دیتاپد، یونان کشوری عالی برای بازدید از سواحل زیبا و طبیعتی بکر است، اما جاذبه‌های تاریخی فراوانی مانند کلیسا دارد که در این مقاله به معرفی 3 تا از آنها پرداخته‌ایم.

با برترین کلیساهای یونان آشنا شوید

کلیسای سنت دیمیتریوس لومباردیاریس (Saint Demetrius Loumbardiaris Chapel) در کشور یونان قدمتی در حدود 800 سال دارد و یکی از بهترین جاذبه‌ها در تور کشتی کروز بدون ویزا است. این کلیسا در محل مقدسی به نام دروازه (Diateichisma) ساخته شده است. دلیل نامگذاری این نام برای کلیسا یعنی لومباردیاریس در ارتباط با افسانه ای می‌باشد که بر اساس آن کلیسای فوق به کمک یک معجزه در سال 1650 و در زمان حمله ترک ها به آکوپولیس و پس از پرتاب بمب توسط فردی به نام یوسف، سالم باقی ماند. این کلیسا در سال 1960 و توسط معماری به نام (D. Pikionis) به طور کامل بازسازی گشته است. از دیگر آثار دیدنی تپه (Philopappou)، امکان تماشای نمایی دیدنی پارتنون در شهر آتن است.

کلیسای حواری مقدس (Church of the Holy Apostles) یونان در محوطه آگورا قرار دارد که کلیسای حواری مقدس، ساختمان به جا مانده از آن است حفاری‌های باستان شناسی با هدف پیدا کردن سایت بازار باستانی آگورا تخریب نشد. قدمت این کلیسا به قرن دهم بازمی‌گردد و در بالای (nymphaion) یا چشمه مقدس واقع شده است. سنگ جنس نمای بیرونی این کلیسا بوده و کتیبه‌هایی با خط کوفی دارد. این کلیسابه عنوان نمادی از معماری دوره بیزانسی بوده و دارای گنبدی می‌باشد که توسط چهار ستون پشتیبانی می‌شود و محراب و بخش های جانبی کلیسا به شکل حلزونی و نیم دایره‌ای است.

کلیسای (Panaghia Kapnikaréa)، کلیسایی زیبا اما کوچک است که قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد و به واسطه شفاعت شاه لودویک یکم از باواریا، از تخریب آن جلوگیری شد، این کلیسا نمونه‌ای عالی از معماری قرن یازدهم میلادی بیزانسی می‌باشد. در این دوران ساخت گنبدهای صلیبی شکل برای کلیساها رایج بوده و مشابه آن در کلیسای (Panaghia Kapnikaréa) دیده می‌شود. در قرن دوازدهم میلادی، یک رواق بسیار زیبا به همراه یک هشتی به ساختمان کلیسا اضافه کردند و ایوان غربی کلیسا با چهار پایه در منتهی الیه غربی بنا ساخته شد. در این کلیسا نقاشی‌های ارزشمندی برای بازدید در تور کشتی کروز یونان بدون ویزا است.

انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 694

به "با برترین کلیساهای یونان آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با برترین کلیساهای یونان آشنا شوید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین کلیساهای یونان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید