کتاب خانه های سیار کانون، موزه ها را به روستا می برند

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، کتاب خانه های سیار از جمله مراکزی است که در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، سابقه آن به 49 سال پیش بازمی شود و تعداد آن نیز از 108 مرکز شهری و روستایی در کشور فراتر رفته اما راه اندازی موزه سیار تا به امروز در کانون تجربه نشده است.

کتاب خانه های سیار کانون، موزه ها را به روستا می برند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در همین حال ادارات کل دو سازمان باسابقه فرهنگی کشور در استان آذربایجان غربی دست به این تجربه زده اند تا از همین امکان کانون برای آشنایی بچه ها با فرهنگ و تاریخ و علم باستان شناسی استفاده نمایند؛ تجربه ای که می تواند دامنه آن به سطح ملی و ارتباط دو دستگاه تسری پیدا کند.

بر اساس تفاهم نامه ای که به منظور راه اندازی موزه سیار بین سازمان میراث فرهنگی با کانون استان در ارومیه منعقد شده در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و تاریخی، امکان دسترسی بچه ها و نوجوانان روستایی به آثار موزه شامل فیلم، اسلاید، کارگاه های آموزشی و اشیا، تسهیل می گردد.

در همین زمینه جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان و گسترش و ترویج فعالیت های مرتبط با این بخش گفت: مشارکت و بهره گیری بهینه از امکانات و توانایی های موجود به منظور تحقق اهداف مشترک، از ویژگی های تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

بهره گیری از امکانات و توانایی های واحد سیار روستایی به منظور اجرای فعالیت های مشترک مانند: برگزاری نمایشگاه سیار از مدل های طراحی شده اشیای موجود، معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی به وسیله نقشه های جغرافیایی ساده شده به ویژه برای بچه ها، از جمله این فعالیت هاست.

از دیگر این فعالیت ها می توان به آشنا کردن دانش آموزان با نحوه کاوش و ابزار آن، استفاده از اموال مرتبط با هنرهای سنتی و صنایع دستی برای نمایش به مخاطبان، نمایش فیلم و اسلاید و برگزاری کارگاه های آموزشی و توجه به آموزش غیر مستقیم به وسیله برگزاری مسابقات و اهدای بسته های آموزشی از تعهدات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تفاهم نامه اشاره نمود.

همچنین همراهی چهار کتاب خانه سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری با نماینده سازمان میراث فرهنگی برای اجرای فعالیت در روستاهای تحت پوشش واحدهای سیار کانون، انتخاب روستاهای مناسب جهت فعالیت موزه در کانون، اطلاع رسانی به مخاطبان، فراهم کردن زمینه مناسب برای برگزاری نمایشگاه در روستاهای تحت پوشش و همراهی در اجرای برنامه ها از تعهدات کانون در این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه با معرفی نمایندگان دو طرف، تشکیل جلسات مشترک برنامه ریزی، هماهنگی و پی گیری فرایند اجرای آن و تهیه گزارش از پیشرفت کار اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 859

به "کتاب خانه های سیار کانون، موزه ها را به روستا می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خانه های سیار کانون، موزه ها را به روستا می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید