اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش

به گزارش دیتاپد، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش صورت گرفت.

اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

جریان چیست؟

محمد شریف ملک زاده، رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه های دنیا IAUP در بازدید از خانه بومیان کیش، نشان بین المللی توریستی حلال را به موزه مردم شناسی خانه بومیان اعطا کرد و گفت: نکته برجسته در این مکان اصالت است؛ ما در این موزه با نحوه زندگی پیشینیان و اجداد بومیان جزیره کیش آشنا شده و متوجه اهمیت کیفیت و سلامت در نزد گذشتگان می شویم.

وی بر اهمیت ثبت ملی و جهاتی خانه مردم شناسی بومیان کیش تاکید نمود و گفت: با ثبت ملی این مجموعه، دولت به عنوان نهاد حاکمیتی باید در بازسازی و حفظ و نگهداری آن یاری کند.

ملک زاده درباره فعالیتهای سازمان دنیای توریستی با رویکرد ویژه به توریستی حلال اضافه کرد: این سازمان دارای شعب گسترده در دنیا بوده و تنها سازمانی است که در حوزه های مختلف کالا و خدمات فعالیت می نماید. رستوران ها، آژانس ها، کافی شاپ ها، هتل ها، حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، موزه ها، کشتارگاه ها و حتی حوزه های پولی و اقتصادی از جمله مواردی است که می توانند استاندارد تخصصی و انحصاری توریستی حلال را از این سازمان دریافت نمایند.

وی توضیح داد: این سازمان مالکیت معنوی استاندارد توریستی حلال در تمام زیرشاخه ها را به ثبت رسانده و بر این اساس تنها سازمانی است که می تواند استاندارد توریستی حلال را صادر کند.

وی اضافه کرد: این استاندارد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و تمام کشورهای آسیا و خاورمیانه و حتی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا ثبت شده و دارای اعتبار است.

ملک زاده با بیان اینکه شعار سازمان توریستی حلالیک دنیا، یک حلال استحلیت، کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات را از جمله ملاکهای اعطای استاندارد توریستی حلال برشمرد.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و توریستی کشور همچنین از راه اندازی دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های دنیا با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش اطلاع داد و بیان کرد: بیش از صد دانشگاه معتبر زیر نظر این اتحادیه فعالیت می نمایند.

وی از کوشش برای ارائه تعریفی نوین از توریستی در عرصه بین المللی و ثبت دنیای تئوری mft به نام خود اطلاع داد و اضافه کرد: براساس این تئوری علاوه بر سه عنصر اصلی انسان، زمان و مکان، محور دیگری به نام ارتقای روح و روان جهت کاهش استرس و آسایش روح و روان به عناصر اصلی توریستی اضافه شد.

ملک زاده بیان داشت: در بسته های توریستی علاوه بر فضاهای مدرن و نو، باید مکان هایی برای ارتقای آسایش روح و روان توریست دیده گردد. توریستانی ایرانی و خارجی همه به دنبال خاطره سازی هستند و با توجه به صندلی خاطرات در زندگی انسانها و آینده آنها باید زمینه این خاطره سازی را ایجاد کرد.

همچنین محمد جاسم پور، مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اظهار کرد: هدف ما از احیای این خانه قدیمی و راه اندازی موزه مردشناسی، حفظ و نگهداری سنتها و آداب و رسوم بومیان کیش برای نسلهای بعدی و همچنین معرفی آن به توریستان و علاقمندان بوده است.

به گفته وی خانه بومیان بطور مستقبم برای 20 نفر از بومیان جزیره و به صورت غیر مستقیم برای ده ها نفر ایجاد اشتغال نموده است.

جاسم پور همچنین از اضافه شدن فضاهای جدید در جزیره کیش نظیر اقامتگاه بومگردی و همچنین محلی برای ارائه غذاها و شیرینی های مختلف محلی اطلاع داد.

وی راه اندازی خانه زنان بومی با هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و مواردی مانند فراوری کیف های پارچه ای را از دیگر اقدامات اجرا شده بیان کرد.

مدیر موزه مردم شناسی کیش از مسئولان درخواست کرد که اماکن توریستی بومی، اصیل و تاریخی در همه شهرها از جمله کیش را به توریستان معرفی نموده و آن را در بسته های توریستی جای دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1505

به "اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید