کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای منتشر شد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، این کتاب در کنار تمرکز بر مفاهیم مرتبط با تفکر انتقادی، تلاشی برای معرفی مبانی و مفاهیم نظری و عملیاتی سواد رسانه ای دارد.

کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای منتشر شد

کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای سعی دارد با ارایه چشم اندازی وسیع و روشن، مخاطبان را در تمیز دنیای واقعی از دنیای رسانه ای هدایت کند و آنان را به سمت نگاه نقادانه به پیغام ها و محتواهای رسانه ای رهنمون سازد.

این کتاب در سه فصل به چاپ رسیده است که فصل اول آن به مباحث سواد رسانه ای اختصاص دارد و به بیان تعاریف، تاریخچه، ضرورت، سطوح، اهداف و مراحل کسب سواد رسانه ای و ضرورت و علل احتیاج سواد رسانه ای و ضرورت افزایش آن پرداخته گردیده و ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای و کشورهای پیشرو در این مهارت مطرح گردیده است.

در فصل دوم این کتاب به تاریخچه تفکر انتقادی و تفکر خلاق و نظریه های این حوزه پرداخته گردیده و مباحثی از جمله اصول تفکر انتقادی، راهکارهای علمی آموزش خلاقیت، ویژگی متفکران منتقد، مراحل پیشرفت تفکر انتقادی ، حضور رسانه ها در زندگی افراد و کارکردها و تاثیرات رسانه ها و روش های موثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانه ها تشریح گردیده است.

در فصل سوم این کتاب نیز مباحثی همچون تاثیر سواد رسانه ای بر مدیریت رسانه های اجتماعی ، سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی، سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی، سواد رسانه ای و تفکر انتقادی در برابر اخبار جعلی رسانه ها تشریح و تبیین گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 39

به "کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید