به گزارش خبرنگاران، این کتاب در کنار تمرکز بر مفاهیم مرتبط با تفکر انتقادی، تلاشی برای معرفی مبانی و مفاهیم نظری و عملیاتی سواد رسانه ای دارد.

کتاب تفکر انتقادی در دنیا چند رسانه ای سعی دارد با ارایه چشم اندازی وسیع و روشن، مخاطبان را در تمیز دنیای واقعی از دنیای رسانه ای هدایت کند و آنان را به سمت نگاه نقادانه به پیغام ها و محتواهای رسانه ای رهنمون سازد.
این کتاب در سه فصل به چاپ رسیده است که فصل اول آن به مباحث سواد رسانه ای اختصاص دارد و به بیان تعاریف، تاریخچه، ضرورت، سطوح، اهداف و مراحل کسب سواد رسانه ای و ضرورت و علل احتیاج سواد رسانه ای و ضرورت افزایش آن پرداخته گردیده و ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای و کشورهای پیشرو در این مهارت مطرح گردیده است.
در فصل دوم این کتاب به تاریخچه تفکر انتقادی و تفکر خلاق و نظریه های این حوزه پرداخته گردیده و مباحثی از جمله اصول تفکر انتقادی، راهکارهای علمی آموزش خلاقیت، ویژگی متفکران منتقد، مراحل پیشرفت تفکر انتقادی ، حضور رسانه ها در زندگی افراد و کارکردها و تاثیرات رسانه ها و روش های موثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانه ها تشریح گردیده است.
در فصل سوم این کتاب نیز مباحثی همچون تاثیر سواد رسانه ای بر مدیریت رسانه های اجتماعی ، سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی، سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی، سواد رسانه ای و تفکر انتقادی در برابر اخبار جعلی رسانه ها تشریح و تبیین گردیده است.
منبع: خبرگزاری مهر