تور چین ارزان: چین یک شهر 13 میلیون نفری را به صورت کامل قرنطینه کرد

به گزارش دیتاپد، در حالی که تنها چند هفته تا شروع بازی های المپیک زمستانی پکن در ماه بهمن به جای مانده، دولت چین یک شهر 13 میلیون نفری را پس از ثبت بیش از 200 مورد ابتلا به کرونا در آن از ابتدای ماه میلادی جاری، در قرنطینه قرار داد.

تور چین ارزان: چین یک شهر 13 میلیون نفری را به صورت کامل قرنطینه کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین تنها چند هفته مانده به میزبانی بازی های المپیک زمستانی پکن، شهری 13 میلیون نفری را به علت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قرنطینه قرار داده است.

محدودیت ها در شهر شی آن در شمال شرقی استان شاآنشی از روز پنجشنبه اعمال شد و هیچ صحبتی در خصوص زمان لغو آن ها نشده است.

به گزارش شبکه الجزیره، از زمانی که چین در سال گذشته قرنطینه شدید را برای بیش از 11 میلیون نفر در شهر ووهان (جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 شناسایی شد) و حوالی آن اعمال کرد، محدودیت های تازه سخت ترین موارد هستند.

طبق دستور دولت چین، یک نفر از هر خانواده هر دو روز یک بار برای خرید مایحتاج اجازه خروج خواهد داشت.

بر اساس پست های منتشر شده در رسانه های اجتماعی، سایر اعضای خانواده موظف هستند در خانه بمانند. افرادی که در هتل ها اقامت داشتند نیز باید در همانجا بمانند.

طبق این گزارش، پکن در این خصوص که آیا موارد تازه ابتلا با سویه تازه اُمیکرون که مسری تر به نظر می رسد و در بسیاری از نقاط دنیا در حال شیوع است یا سویه دلتا مرتبط است، اطلاعی نداده است. چین تا به امروز تنها هفت مورد از ابتلا به اُمیکرون را گزارش نموده که هیچ یک در شهر شی آن نبوده است.

کاترینا یو خبرنگار الجزیره، که از پکن گزارش می دهد، گفت که این اقدامات باعث شد جمعیت در اوایل این هفته به خواربارفروشی ها و بازارها هجوم آورند.

وی اضافه نمود: تا به امروز هیچ موردی از سرایت سویه تازه به صورت محلی در چین نبوده، اما مقامات در حالت آماده باش هستند.

به نوشته الجزیره، اگرچه شیوع تازه کرونا در 1000 کیلومتری جنوب غربی پکن شهر میزبان المپیک اتفاق افتاده، اما هرگونه نشانه ای مبنی بر بدتر شدن همه گیری بر برگزاری این بازی ها سایه می اندازد.

به طور کلی، چین از ابتدای همه گیری، 4636 مورد فوتی و 100644 مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش نموده است. شهر تازه قرنطینه شده شی آن مرکز استان شاآنشی هم 63 ابتلای محلی دیگر را در روز پنجشنبه گزارش کرد که مجموع موارد ابتلای این شهر را به دستکم 211 مورد در هفته گذشته رساند.

سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد که طوفان تازه کرونا در راه است. سرایت سریع این گونه تازه در کشورهای اروپایی که هنوز با دلتا دست و پنجه نرم می کردند، آن ها را به سمت اعمال محمدودیت های شدید کشانده است.

ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت اخیراً هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به علت شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون روبرو است.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

سویه تازه ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2166

به "تور چین ارزان: چین یک شهر 13 میلیون نفری را به صورت کامل قرنطینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین یک شهر 13 میلیون نفری را به صورت کامل قرنطینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید