چقدر باید تمیز باشیم؟

به گزارش دیتاپد، زمانی که بیسکوئیت کودکتان به زمین می افتد، چه می کنید؟ آیا آن را دوباره به فرزندتان می دهید یا سریع آن را دور می اندازید؟ گاهی ممکن است فکر کنید روبرو شدن با میکروب ها برای او خوب است؟ یک نظریه وجود دارد که می گوید

چقدر باید تمیز باشیم؟

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

زمانی که بیسکوئیت کودکتان به زمین می افتد، چه می کنید؟ آیا آن را دوباره به فرزندتان می دهید یا سریع آن را دور می اندازید؟ گاهی ممکن است فکر کنید روبرو شدن با میکروب ها برای او خوب است؟ یک نظریه وجود دارد که می گوید روبروه افراد، بخصوص بچه ها و نوجوانان با انواع مختلف میکروب ها می تواند از بیماری های مهمی مانند آسم، آلرژی و دیگر بیماری های موثر بر سیستم ایمنی بدن، پیشگیری کند.

از ابتدای قرن بیستم شیوه زندگی بسکمک از خانواده ها تغییر پیدا کرد. آب هایی که در دسترس خانواده ها قرار گرفت تصفیه شد. مواد غذایی در دسترس تقریبا استریل شد و روبروه با انواع میکروب ها کاهش یافت. بسکمک از دانشمندان و متخصصان معتقدند رعایت بیش از حد بهداشت موجب کاهش روبروه با میکروب ها شده و این مسأله اصلاً برای بهبود سیستم ایمنی خوب نیست. امروزه با روش ها و سیاست های خاص، شیوع بیماری هایی که در قرن 18 و قبل از آن در جهان شایع بود مانند وبا و دیگر بیماری های واگیردار کاهش یافته است ولی آیا این بدان معنا است که شما می توانید هر چیزی را با هر شرایطی استفاده کنید؟

متخصصان معتقدند ما نمی توانیم به بچه ها بگوییم هر چیزی را، حتی اگر کثیف بود بخورند و یا با آن بازی کنند و به آن دست بزنند و نظافت را کاملاً از یاد ببرند؛ اما باید برای روبروه بدن بچه ها با میکروب ها بعضی موارد را در نظر بگیریم. روبروه با بعضی از میکروب هایی که خطر خاصی برای بدن ندارند می تواند برای سیستم ایمنی مفید باشد؛ اما بسکمک از میکروب هایی که در اطراف ما وجود دارند، برای سلامتی خطرناک هستند؛ بنابراین چه باید کرد و خط قرمز روبروه با میکروب ها کجاست؟

در چه مواردی می توان کمتر نگران بود؟

استریل کردن همه چیز: شما می توانید استفاده از صابون ها و شوینده های ضد باکتری را متوقف کنید. روبروه با بعضی میکروب ها و ویروس ها در زندگی روزانه که به سلامتی ما آسیبی نمی رسانند، می تواند برای سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد.

آنتی بوتیک ها: بسکمک از بیماری هایی که در دوران کودکی اتفاق می افتد در اثر ورود ویروس ها به بدن است؛ بنابراین استفاده از آنتی بیوتیک ها کمک شایانی به بهبودی فرزندتان نمی کند. ممکن است پزشک متخصص اطفال به شما پیشنهاد کند چند روزی منتظر بمانید و در صورت عدم بهبودی بیماری فرزندتان و ادامه داشتن علائم بیماری از آنتی بیوتیک استفاده کنید. استفاده نامناسب از آنتی بیوتیک ها نه تنها موجب بهبودی فرزندتان نمی شود؛ بلکه باعث از بین رفتن بسکمک از میکروارگانیسم های مفید بدن آن ها می شود. استفاده نابجا و نامناسب از آنتی بیوتیک ها، باعث ایجاد مقاومت میکروب ها نسبت به مصرف آنتی بیوتیک می شود؛ در نتیجه در استفاده بعدی از آنتی بیوتیک، آن دارو دیگر تاثیر قبلی را نخواهد داشت.

در چه جاهایی باید مبارزه با میکروب ها را آغاز کنیم؟

از چاقو و ابزار جدا برای تکه کردن گوشت قرمز، مرغ و ماهی و سبزیجات و میوه جات استفاده کنید.

گوشت ها را به طور کامل و در دمای 145تا 165 درجه فارنهایت بپزید.

غذاها را به مدت بیشتر از 2 ساعت در دمای اتاق قرار ندهید. اگر هوای بیرون گرم است آن ها را بیش از 2 ساعت در دمای بیرون نگه ندارید.

سطوحی که برای آشپزی و آماده کردن گوشت یا سبزیجات و میوه جات استفاده می کنید باید تمیز بشویید و ضد عفونی کنید.

حمام و دستشویی را هر چند وقت یک بار ضد عفونی کنید؛ بخصوص اگر یکی از افراد خانه بیمار است.

دست های خود را قبل و بعد از خوردن غذا، بعد از رفتن به توالت و یا تعویض پوشک فرزندتان بشویید.

بسکمک از متخصصان معتقدند وقتی یک ماده غذایی مانند بیسکویت یا هر چیز دیگر روی زمین می افتد سریعاً نود و نه درصد میکروب های محیط به آن می چسبند که ممکن است باعث بیماری شود اما اگر چیزی کف خانه تان افتاد که به تازگی تمیزش کرده اید، احتمالاً برداشتن و خوردنش مسئله ای برایتان ایجاد نخواهد کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1998

به "چقدر باید تمیز باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر باید تمیز باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید