پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می نماید

به گزارش دیتاپد، مسعود مهدوی نیا در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص شرایط تیم ملی پاراقایقرانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی و انتخابی پارالمپیک گفت: هر سه ورزشکار اعزامی به این رقابت ها در بخش پاراکانو اما در کلاس های مختلف با حریفانشان رقابت خواهند داشت. در هر کلاس 10 نفر صاحب سهمیه المپیک می شوند. 6 نفر از آنها در همین دوره مسابقات جهانی که به میزبانی مجارستان برگزار می گردد، معین خواهند شد. 4 نفر دیگر در مسابقات جهانی سال آینده به میزبانی آلمان.

پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می نماید

وی با یادآوری اینکه شهلا بهروزی راد، اسلام جاهد و نادر عیوضی ورزشکاران ایران در مسابقات دنیای پاراکانو و انتخابی پارالمپیک هستند، اعلام نمود: هر سه ورزشکار ما در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند. به خصوص شهلا بهروزی راد که نسبت به همواره خیلی آماده تر است. هر ورزشکاری را باید نسبت به موقعیت مشابه خودش مقایسه کرد. بهروزی راد این روزها نسبت به چهار سال پیش که در رقابت های قهرمانی دنیای و انتخابی پارالمپیک (ایتالیا) شرکت کرد، آمادگی بهتری دارد. بهبود 2 ثانیه ای رکورد وی گویای همین مسئله است.

سرمربی تیم پاراکانو ایران با بیان اینکه عیوضی و جاهد هم نسبت به همواره در موقعیت آمادگی بهتری قرار دارند، تاکید نمود: قطعا از مسابقات دنیای پیش رو صاحب سهمیه خواهیم شد. شهلا بهروزی راد تنها نماینده ایران در پارالمپیک ریو بود. امید خیلی زیادی داریم وی در همین رقابت ها برای دومین بار صاحب سهمیه پارالمپیک گردد. ضمن اینکه نسبت به کسب سهمیه در بخش مردان هم خوشبین هستیم.

مهدوی نیا گفت که پیش بینی می گردد تیم پاراکانو ایران از حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک صاحب دو سهمیه در بخش مردان و بانوان گردد. وی با بیان اینکه در این صورت هم حضور با قدرت در رقابت های دنیای سال آینده در برنامه خواهد بود، توضیح داد: مسابقات دنیای 2020 پیش از پارالمپیک توکیو و برای معین تکلیف سهمیه های باقی مانده برگزار می گردد. از حالا برای چگونگی حضور در آن رقابت ها و اینکه نفرات جدیدی مانند سارا عبدالملکی، خانم سلطانی و امین آق مند را در اختیار داشته باشیم، برنامه ریزی شده است تا اینگونه فرصت کسب سهمیه بیشتری برای پارالمپیک داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی پاراکانو گفت: اینکه در مجارستان کسب سهمیه کنیم برایمان اهمیت زیادی دارد چراکه بخشی از دغدغه ما برای پارالمپیک رفع می گردد. همچنین ورزشکاران صاحب سهمیه یک سال فرصت خواهند داشت برای پارالمپیک آماده شوند.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات آب های آرام قهرمانی دنیا 30 مرداد تا 3 شهریورماه در مجارستان برگزار می گردد. این رقابت ها اولین میدان توزیع سهمیه پارالمپیک برای پارالمپیک توکیو به حساب می آید.

ملی پوشان ایران در 4 ماده این مسابقات شرکت می نمایند. نادر عیوضی در ماده KL3 مردان، شهلا بهروزی راد در ماده KL3 بانوان و اسلام جاهدی در مواد KL2 و VL2 مردان حضور خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 286

به "پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراکانو ایران دو سهمیه پارالمپیک از مسابقات جهانی کسب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید