وضعیت بهره وری آب در ایران اسف بار است

به گزارش دیتاپد، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در مدیریت فرد محور، تکنولوژی خوب جهان را به شکل سیستمی استفاده می کنیم که نتیجه آن وضع کنونی بحران آب است، باید بدانیم ولع استفاده از تکنولوژی مخرب است و نباید آن را با هر مکانیسمی استفاده کرد.

وضعیت بهره وری آب در ایران اسف بار است

به گزارش خبرنگاران، حسین انصاری امروز در دومین جشنواره ملی فناوری های آب و هشتمین نشست بین المللی شبکه جهانی آب و اطلاعات توسعه ای زمین های خشک در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در سازمان های اجرایی تصور می گردد که واقعیت متفاوت از نتیجه تحقیقات ما است.

وی ادامه داد: همین امر موجب شده تا نتیجه صد سال اقدامات ما فرد محور باشد. باید از نتایج و سایر یافته های خبرگان و سایر کشورها بهره برد چرا که وضع بهره وری آب در ایران اسف بار است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه تجارب ما را توانمند می سازد، مطرح کرد: با تجارب که نتیجه آن توانمندی است، برای ما بینش فراوری می نماید، در مدیریت فرد محور، تکنولوژی خوب جهان را به شکل سیستمی استفاده می کنیم که نتیجه آن وضع کنونی بحران آب است؛ باید بدانیم ولع استفاده از تکنولوژی مخرب است و نباید آن را با هر مکانیسمی استفاده کرد.

انصاری با بیان اینکه سیستم های آبیاری با روش درست می توانند بالاترین بازده را داشته باشند، اظهار کرد: طبق تحقیقات اجرا شده ثابت شده، سیستم های آبیاری اگر درست ارزیابی و استفاده گردد، بالاترین راندمان آبی را خواهند داشت. این در حالی است که در ایران این چنین روش هایی را توسعه می دهیم اما دریغ از آنکه این امر برای اهداف مورد نظر ما در حوزه آب مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت فرد محور داده ها جایی ندارند اما در واقع همه کاره هستند، توضیح داد: مدیریت دانش محور از مشاهده، دیدن و جمع آوری داده و تراکم داده به دانش می رسد که با خرد ورزی و عمیق شدن در دانش به بصیرت می رسد؛ در واقع عبرت گذشته، بصیرت آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 112

به "وضعیت بهره وری آب در ایران اسف بار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بهره وری آب در ایران اسف بار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید