واکنش رسانه های دولتی چین به آشوب در کنگره آمریکا

به گزارش دیتاپد، رسانه های دولتی چین گزارش کردند، حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، بازتاب ناکامی در رهبری و تفرقه شدید حاکم بر جامعه آمریکاست.

واکنش رسانه های دولتی چین به آشوب در کنگره آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به ساختمان کنگره در واشنگتن دی.سی یورش برده و آن را مورد حمله قرار دادند.

روزنامه های دولتی چین از این رویدادها برای بیشتر کردن جنگ لفظی علیه آمریکا استفاده نموده اند؛ روابط دوجانبه بین پکن و واشنگتن بر سر مسائل تجاری، حقوق بشر و کووید-19 بدتر شده است.

روزنامه گلوبال تایمز متعلق به حزب کمونیست چین ناآرامی اخیر در آمریکا را نشانه ای از فروپاشی داخلی در سیستم سیاسی این کشور توصیف کرد که به این راحتی ها تغییر نمی کند.

این روزنامه نوشت: آشوبی غیرمنتظره در کنگره نمادی از سیستم آمریکا در نتیجه تفرقه شدید در جامعه این کشور و ناکامی در کنترل چنین تفرقه ای است. با گذشت زمان و با سوءاستفاده منابع توسط نسل های سیاستمداران، سیستم سیاسی آمریکا تنزل یافته است.

این روزنامه چینی در ادامه آنچه را که معیار دوگانه در میان سیاستمداران آمریکایی است، مورد انتقاد شدید قرار داد و به اظهارات نانسی پلوسی درباره اعتراضات 2019 هنگ کنگ اشاره نمود که گفته بود این یک منظره زیبا برای مشاهده است.

گلوبال تایمز در ادامه نوشت: در هنگ کنگ، اقدامات خشونت آمیز را منظره زیبا می دانند اما در آمریکا مردمی که در اعتراضات شرکت دارند را آشوب طلب و اوباش می خوانند.

تلویزیون دولتی چین نیز از بحران موجود در آمریکا برای انتقاد به سیستم سیاسی این کشور استفاده کرد و گفت: آن به اصطلاح دموکراسی آمریکایی از بین رفته است. آمریکا که همواره حامی و ترغیب کننده دموکراسی و حقوق بشر بوده حالا به کشوری از آشوب ها، درگیری ها و حکومت نظامی تبدیل شده است.

روزنامه چاینا دیلی نیز نوشت، ناسیونالیسم محدود و کوته نظرانه ترامپ برای ایالات متحده لطمه به بار آورده است. خشونت و ناآرامی در آمریکا در طول یکسال گذشته نشان می دهد وقتی که رهبران یک کشور چشم بر حقیقت می بندند، چه اتفاقاتی می افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1585

به "واکنش رسانه های دولتی چین به آشوب در کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسانه های دولتی چین به آشوب در کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید