معنای پیروزی عظیم مردم چین در مقابل تجاوزگری آمریکا در جنگ کره چیست؟

به گزارش دیتاپد، برای گرامیداشت هفتادمین سالروز اعزام نیروهای داوطلب ارتش خلق چین به کره شمالی برای مقابله و مبارزه با تجاوزگری آمریکا، مراسمی در روز 23 اکتبر (2 آبان) در پکن برگزار گردید و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این نشست حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

معنای پیروزی عظیم مردم چین در مقابل تجاوزگری آمریکا در جنگ کره چیست؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ تاکید نمود پیروزی در جنگ مقابله با تجاوزگری ایالات متحده و یاری به کره شمالی نقطه عطف مهمی در رستاخیز عظیم ملت چین است. مردم چین قصد متجاوزان برای خفه کردن چین جدید را در هم شکستند و پیروز به ایجاد کشوری ایمن و صلح آمیز شدند و آشکار اراده آهنین خود در راه مقابله با سلطه جویی و زورگویی را نشان دادند.

اخیراً بعضی رسانه های خارجی مدعی شده بودند که اصطلاح مقاومت در برابر آمریکا و یاری به کره شمالی دستکاری تاریخی است. این رسانه ها ادعا کردند که تبلیغات مربوط به حزب کمونیست چین دروغ عظیمی بوده و چین مهاجم جنگ کره بود و پیروزیت های جنگی خود را عظیمنمایی نموده است.

اما حقیقت چیست؟ من معتقدم هرکسی که تاریخ را مطالعه نموده باشد و نگاهی منصفانه داشته باشد، به راحتی می تواند نتیجه درستی بگیرد.

شروع جنگ مقاومت در برابر تجاوز آمریکا و یاری به کره همزمان با اولین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین بود. با این حال، خواسته های به حق و صادقانه مردم چین به طرز وحشیانه ای به چالش کشیده شد.

در 25 ژوئن 1950، جنگ داخلی کره شروع شد. دولت آمریکا بر اساس استراتژی دنیای و ذهنیت جنگ سرد خود تصمیم به مداخله مسلح در جنگ داخلی کره گرفت و ناوگان هفتم خود را برای حمله به تنگه تایوان اعزام کرد. در اوایل اکتبر 1950، ارتش آمریکا با نادیدن دریافت هشدارهای مکرر دولت چین، به طور آشکار از مرز دو کره عبور کرد و آتش جنگ را به خاک جمهوری خلق تازه تاسیس چین کشاند و به این ترتیب خسارات و تلفات جدی برای مردم چین ایجاد نموده و امنیت و وحدت چین نو را تهدید کرد.

به درخواست حزب حاکم و دولت کره شمالی، حزب کمونیست و دولت چین با شجاعت فوق العاده تصمیمی تاریخی را برای مقاومت در برابر تجاوزگری آمریکا و یاری به کره شمالی دریافتد. این تصمیم در واقع یک عمل عدالتخواهانه محسوب می گردد. کسانی که چین را مهاجم در دفاع از کشور همسایه خود می دانند، چرا ایالات متحده را زیر سئوال نمی برند که چرا عبور از اقیانوس آرام و هزاران مایل دورتر از واشنگتن به این جنگ بیرحمانه دامن زد؟ تعیین است چه کسی متجاوز محسوب می گردد و تهاجم را شروع نموده است؟

شی جین پینگ اعلام کرد: پیروزی عظیم جنگ مقاومت در برابر تجاوز آمریکایی و یاری به کره شمالی در واقع بیانیه روشن مردم چین پس از ایستادگی در شرق دنیا است، رویداد مهمی در راه رستاخیز ملت چین است که در چین و دنیا تاثیرات مهم و عمیقی گذاشته است.

جنگ مقاومت در برابر تجاوز ایالات متحده و یاری به کره شمالی، جنگی مدرن بود که در شرایط بسیار نابرابر بین نیروهای دو طرف صورت گرفت. سربازان چینی و کره شمالی پس از نبردهای سخت، حریفان خود را که تا دندان مسلح بودند، شکست داده و افسانه شکست ناپذیری ارتش آمریکا را به سخره دریافتد و مهاجمان مغرور را وادار به امضای توافقنامه آتش بس کردند.

ایالات متحده قدرتمندترین کشور در حوزه سرمایه داری است که پس از پیروزی جنگ دنیای دوم به اوج رشد خود رسید اما در میدان جنگ کره باخت.

تفکر درباره این موضوع یک جنبه آموزشی فوق العاده برای مردم چین دارد که باعث تقویت عزت و اعتماد به نفس مردم شده و شور و شوق وطن پرستی مردم چین را برانگیخته است. گرامیداشت سالروز یاری به کره همچنین الگوی قابل توجهی برای مردم آسیا و دنیا در مبارزه با امپریالیسم و استعمار و جستجوی آزادی ملی تلقی می گردد.

شی جین پینگ در سخنرانی خود تأکید کرد که چین هرگز به دنبال سلطه جویی و هژمونی نخواهد بود و قاطعانه با سلطه طلبی و سیاست زورگویی مخالفت می نماید. در عین حال وی اعلام کرد که مردم چین قاطعانه به تعرض کشورهای دیگر به حاکمیت ملی، امنیت، منافع توسعه و جداسازی خاک چین پاسخ قطعی خواهند داد.

می توان گفت یکی از عمیق ترین برداشت های آمریکا از جنگ 70 سال پیش این است که مردم چین هرچه می گویند، به آن اعتماد دارند و جدی می گیرند

چینی ها برای دفاع از حق توسعه صلح آمیز و دسترسی به زندگی سعادتمند و حفاظت از منافع اصلی کشور، خط قرمز دارند. این که نباید از خط قرمز چین عبور کرد فقط مختص به گذشته نیست و این واقعیتی است که در عصر حاضر و آینده نیز مصداق خواهد داشت.

بدون شک عدالت در مقابل شر به پیروزی می رسد و حقیقت بر زورگویی غلبه خواهد نمود. جنگ برای مقاومت در برابر تجاوزگری ایالات متحده و یاری به کره شمالی، حاوی نکات بسیار مفیدی برای مردم بود.

این سلطه جویان غیر منطقی و قلدر هستند که هدفشان آزار ضعیفان است و از سختی می هراسند. چین حاکمیت و تمامیت ارضی هیچ کشوری را نقض نمی نماید و در عین حال به هیچ کشوری اجازه تعرض نمی دهد.

تاریخ اثبات نموده مردم چین جنگ طلب نیستند اما هرگز از جنگ هراس هم نداشته اند. این یک واقعیت است که مبارزه با جرات و مهارت به پیروزی عادلانه در جنگ منجر خواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1419

به "معنای پیروزی عظیم مردم چین در مقابل تجاوزگری آمریکا در جنگ کره چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنای پیروزی عظیم مردم چین در مقابل تجاوزگری آمریکا در جنگ کره چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید