هشدار نارنجی هواشناسی برای دریا های کشور

به گزارش دیتاپد، سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در پی وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای دریا های کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا دو مترامروز (2 آذرماه) برای نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، فردا (3 آذرماه) برای خلیج فارس و تنگه هرمز و سه شنبه (4 آذرماه) برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می گردد.

در این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناور های سبک، پاره شدن تور های صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد بنابراین نسبت به محدودیت در تردد با شناور های سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه میگردد.

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه دیگری آورده است: وزش باد نسبتا شدید افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر و مواج شدن دریای خزر را از بعدازظهر دوشنبه (3 آذرماه) تا اواخر وقت سه شنبه (4 آذرماه) در پی دارد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناور های سبک، پاره شدن تور های صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناور های سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا وجود دارد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1485

به "هشدار نارنجی هواشناسی برای دریا های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای دریا های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید