هشدار ایمنی درباره خانه های 25 متری

به گزارش دیتاپد، معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 90 درصد حریق ها در ساختمان های کم ارتفاع و کوچک اتفاق می افتد، نسبت به ایمنی خانه های 25 متری هشدار داد.

هشدار ایمنی درباره خانه های 25 متری

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمود قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره شرایط ایمنی در برابر حریق واحد های 25 متری که پیش تر طرح آن مطرح شده بود، اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان، برای هر نفر در ساختمان های مسکونی 18.6 متر مربع فضا درنظر می گیرد. بنابراین با این حساب در واحد های 25 متری تقریبا برای یک و نیم نفر فضا در نظر گرفته شده است. این یک تجربه بین المللی است که می گوید در خانه های مسکونی حداقلی سرانه تصرف هر نفر 18.6 متر مربع است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر احتمالا فضای کل این خانه ها 25 متر است و آشپزخانه، سرویس بهداشتی و.. در همین 25 متر جاگذاری می گردد.

وی با اشاره به اینکه در یک خانه 25 متری وسایل با فاصله بسیار کمی از یک دیگر قرار می گیرند و تراکم آن ها زیاد است، گفت: این تراکمی که اتفاق می افتد فاصله میان بار اشتعال با منابع حرارتی مثل آب گرم کن و.. را کم می نماید که به نظر شخصی بنده وقوع حادثه را آسان تر می نماید، البته باید آنالیز گردد؛ ضمن اینکه اگر حریقی در این خانه ها اتفاق بیفتد گاز مونوکسید به سرعت افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. همانطور که حدود 90 درصد حریق ها در ساختمان های کم ارتفاع و کوچک اتفاق می افتد که دلیل آن مجاورت منابع حرارتی در مقابل مواد قابل اشتعال است.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در خانه های کوچکتر از 60 متر استفاده از آبگرم کن های دیواری مجاز نیست گفت: استفاده از آبگرمکن های در فضای کوچک باعث مصرف سریع اکسیژن می گردد.

قدیری گفت: اگر ساختمان پله های امن داشته باشد می توان امدادرسانی کرد اما این نگرانی پیش می آید که اگر یک ساختمان تعداد واحد زیادی در طبقات داشته باشد، جمعیت زیاد می گردد و در حین وقوع حریق فرار از یک پله سخت می گردد، اگر هم یک پله دیگر اختصاص داده گردد مساحت زیادی را اشغال می نماید و هزینه های ساخت را بالا می برد و احتمالا این هدف که خانه ها ارزان باشد را نقض می نماید.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران گفت: به نظر شخصی بنده این خانه های 25 متری از نظر ایمنی شایسته کشور ما نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1233

به "هشدار ایمنی درباره خانه های 25 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایمنی درباره خانه های 25 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید