نخستین پرواز فضایی انسانی از خاک آمریکا هفته آینده انجام می گردد

به گزارش دیتاپد، قرار است، هفته آینده پس از گذشت حدود یک دهه دو فضانورد آمریکایی برای نخستین بار از خاک آمریکا به فضا بروند.

نخستین پرواز فضایی انسانی از خاک آمریکا هفته آینده انجام می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت خصوصی اسپیس ایکس خاطرنشان کرد: نخستین مأموریت سرنشین دار خود را هفته آینده شروع می نماید.

پرتاب بعدی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس که نخستین پرواز سرنشین دار این فضاپیما خواهد بود، 27 ماه مه از مرکز فضایی کندی ناسا انجام خواهد شد.

این پرواز برای نخستین بار پس از حدود 10 سال فضانوردان آمریکایی را از خاک این کشور به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل می نماید.

دو فضانورد ناسا در تاریخ 27 ماه مه(8 خرداد) به یاری کپسول دراگون به فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی می پیوندند.

رابرت بهنکن و داگلاس هارلی دو فضانورد ناسا هستند که قرار است سوار بر دراگون به فضا بروند.

به عنوان بخشی از مأموریت Demo-2 این کپسول، بهنکن و هارلی حدود 19 ساعت بعد در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اسکان خواهند یافت و تا چهار ماه در آنجا مستقر می مانند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس که بواسطه ارائه خدماتش میلیاردها دلار از ناسا دریافت نموده است، از سال 2012 محموله های ایستگاه فضایی بین المللی را تأمین می نماید.

دراگون با موشک فالکون 9 به فضا می رود و قرار است سرعت این موشک بالغ بر 17 هزار مایل بر ساعت باشد.

این پرواز ساعت 16:32 روز 27 مه به وقت محلی (1:02 بامداد 8 خرداد به وقت ایران) از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا انجام خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1165

به "نخستین پرواز فضایی انسانی از خاک آمریکا هفته آینده انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز فضایی انسانی از خاک آمریکا هفته آینده انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید