نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی دست (تور قطر)

به گزارش دیتاپد، اگر از چسب قطره ای و چسب آهن برای ساخت ابزارهای مختلف استفاده نموده باشید، حتماً تا به حال با چالش پاک کردن چسب قطره ای از روی دست خود روبرو شدید. این امر بسیار مهم است و عدم توجه به این موضوع باعث آسیب دیدگی پوست دست شما می گردد. البته در بعضی موارد، پاک کردن این چسب ها بسیار آسان است و اگر در مراحل اولیه از پوست دست خود مراقبت کنید، آسیبی به آن وارد نمی گردد و درنهایت پوست شما لطافت و زیبایی خود را از دست نمی دهد. بر این اساس در ادامه، ابتدا به آنالیز روش های پاک کردن چسب قطره ای از روی دست می پردازیم و توضیحاتی هم راجع به پاک کردن چسب آهن ذکر می کنیم.

نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی دست (تور قطر)

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

پاک کردن چسب قطره ای از روی دست با آب و صابون

آسان ترین روشی که در گام اول باید به سراغ آن بروید، شستن با آب و صابون است. از آنجایی که در لحظات ابتدایی، جدا کردن چسب آسان است، سعی کنید این روش را امتحان کنید.

برای اثربخشی بیشتر، در ظرف یک استکان آب و یک استکان آب لیمو را به همراه مقداری صابون بریزید و دست را در محلول ذکرشده فرو ببرید. بعد از 1 دقیقه، دستتان را با آب گرم و صابون بشویید. بعد از شستن دستتان، تمامی آثار چسب به خوبی از سطح پوستتان پاک شده و به نرمی و لطافت اولیه خود رسیده است.

استفاده از استون برای پاک کردن چسب قطره ای از روی دست

هنگامی که زمان زیادی از آغشته شدن پوست دستتان به چسب قطره ای بگذرد، بهتر است که برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، چسب را به وسیله استون، از پوستتان جدا کنید. به این منظور، مایع استون (پاک کننده لاک ناخن) را داخل یک ظرف کوچک بریزید، دستتان را 5 دقیقه برای پاک کردن برای جدا شدن چسب درون آن قرار دهید.

درنهایت سعی کنید که چسب را به آرامی از پوست دستتان جدا کنید، اگر چسب قطره ای از سطح پوستتان جدا نشد، بار دیگر نیز این عمل را تکرار کنید، سپس دست خود را به طور کامل با صابون و آب گرم بشویید. برای جلوگیری از آسیب تماشا و خشک شدن پوست، بهتر است، از یک کرم مرطوب کننده غلیظ بهره ببرید.

استفاده از آب و نمک برای پاک کردن چسب قطره ای از روی دست

یکی دیگر از روش های مؤثر در از بین بردن چسب قطره ای از روی پوست دست، استفاده از محلول آب و نمک است. توجه داشته باشید، اگر فکر می کنید، استفاده از استون باعث به پوست شما آسیب می زند، آب و نمک برترین گزینه برای پاک کردن چسب هست.

گرانول نمک به عنوان ماده ای جهت خمیر کردن چسب خشک شده پوست به کار می رود؛ با این حال، بهتر است در ابتدا ناحیه ای که چسب روی آن قرار گرفته است را برای نرم کردنِ چسب، در آب گرم خیس کنید. سپس نمک را روی چسب بمالید، دوباره آن را در آب گرم بشویید و درنهایت، به آرامی چسب را از روی پوست جدا کنید.

توجه داشته باشید، ممکن است در ابتدا چسب از روی پوست جدا نگردد؛ پس برای اثربخشی بیشتر نمک، باید کمی فشار بیاورید و اسکراب کردن را حداقل 1 دقیقه ادامه دهید. هنگامی که چسب آغاز به لایه لایه شدن می نماید، ناحیه آغشته به چسب را دوباره 1 تا 2 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

احتمالاً حالا چسب سریع پاک می گردد. آن قسمت را به طور کامل بشویید و از مرطوب کننده بهره ببرید. اگر بعضی از قسمت های چسب روی پوست شما باقی ماند، تمام فرایند را مجددا تکرار کنید.

استفاده از الکل

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی دست، ابتدا مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و در ادامه آن را روی قسمتی از پوست که به چسب آغشته شده است، قرار دهید. در ادامه بهتر است به وسیله فویل آلومینیوم روی آن قسمت را بپوشانید و برای تأثیر بیشتر کمی فشار وارد کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه، پوست دست خود را بشویید، اگر چسب از بین نرود، بهتر است که بار دیگر این فرایند را تکرار کنید.

توجه داشته باشید، در این روش شاید پوست دست شما کمی ملتهب و قرمز گردد. در ادامه به وسیله کرم مرطوب کننده سطح پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا بعد از مدتی، التهاب پوست شما از بین برود.

استفاده از آب لیمو برای پاک کردن چسب قطره ای

اسید موجود در آب لیمو قدرت این را دارد که به خوبی چسب قطره ای روی پوست را از بین ببرد. بر این اساس بهتر است، مقداری آب لیمو را در آب گرم مخلوط کنید و در ادامه دستتان که به چسب آغشته شده است را درون این محلول قرار دهید.

اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می توانید دستمالی را به آبلیمو آغشته کنید و آن را روی سطح پوست خود قرار دهید. سپس 10 الی 15 دقیقه پوست خود را با آب و شوینده مخصوص خودتان بشویید. اگر چسب از پوستتان جدا نشد، بهتر است این عمل را بار دیگر تکرار کنید.

همان طور که مشاههده کردید، تا اینجا به آنالیز روش های مهم و کاربردی برای از بین بردن چسب قطره ای از سطح پوست پرداختیم، اما گفتنی است که در بعضی از موارد ممکن است پوست شما به چسب آهن آغشته گردد که در ادامه راهکارهای از بین بردن آن را نیز آنالیز می کنیم.

استفاده از حلال های چسب آهن برای پاک کردن چسب آهن

هنگامی که سطح پوست دست شما به چسب آهن آغشته گردد، از بین بردن آن کمی سخت تر از چسب قطره ای است. یکی از راهکارهای مهمی که در این موارد می توانید از آن بهره ببرید، حلال های چسب آهن هستند.

یکی از معروف ترین حلال ها برای این منظور، ایزوپروپیل است. این ماده، مایعی بی رنگ، فرار و با بویی شبیه استون و اتانول است که به طور عمده، به عنوان محلول 70٪ در الکل پزشکی و ضدعفونی کننده های دست و حلال چسب آهن استفاده می گردد.

مهم ترین نکات جلوگیری از چسبیدن چسب آهن روی دست

در این مقاله به روش های مهم و کاربردی برای پاک کردن چسب قطره ای و چسب آهن از روی دست اشاره کردیم، در این قسمت نیز به چند پیشنهاد مهم و کاربردی برای از جلوگیری از چسبیدن چسب قطره ای و آهن به دست اشاره می کنیم.

بهتر است، زمان استفاده از چسب های قوی، دستکش پلاستیکی بپوشید و آن ها را از لباس های کتان دور نگه دارید. مواد شیمیایی موجود در چسب قوی، باعث واکنش گرمازا می گردد که می تواند پوست را بسوزاند.

زمانی که تصمیم گرفتید از این چسب ها بهره ببرید، بهتر است تمام ابزاری که برای کار به آن نیاز دارید را در دسترس قرار دهید که درنهایت عوامل محیطی توجه و تمرکز شما را از بین نبرد و کاملاً متمرکز بر کاری که انجام می دهید، باشید.

بیشتر بخوانید: برترین چسب نشتی لوله فاضلاب

جمع بندی

در این مقاله از مجله خبرنگاران کوشش کردیم تا با آنالیز نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی دست به شما در این فرایند یاری کنیم. بعلاوه اطلاعات مهم مربوط به نحوه پاک کردن چسب آهن را نیز مرور کردیم تا شما برای پاک کردن چسب از روی پوست خود با هیچ چالشی روبرو نشوید. اگر شما هم در این مورد تجربه ای دارید، آن را به وسیله بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا دیگر کاربران نیز از این تجربیات بهره مند شوند. امیدواریم که در پاک کردن پوست خود پیروز باشید!

منبع: آچاره
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2273

به "نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی دست (تور قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی دست (تور قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید