چند روش کاربردی برای درمان سرفه

به گزارش دیتاپد، گروه زندگی- بهترین درمان برای سرفه به کشف علت اصلی آن بستگی دارد. علل احتمالی زیادی برای سرفه وجود دارد که از آن جمله می توان به آلرژی، عفونت و رفلاکس اسید اشاره کرد. برخی از داروهای طبیعی ممکن است به تسکین سرفه کمک کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که سازمان دارو و غذای آمریکا نظارتی بر گیاهان و مکمل های آنها ندارد، بنابراین افرادی که از این داروها استفاده می کنند در معرض خطر استفاده از محصولات با کیفیت پایین و ناخالصی ها قرار گیرند.

چند روش کاربردی برای درمان سرفه

افرادی که می خواهند از داروهای طبیعی برای درمان سرفه خود استفاده کنند باید در مورد منابع و برند این داروها تحقیق کنند.آنها همچنین باید بدانند که برخی از گیاهان و مکمل ها می توانند با داروها تداخل داشته باشند که ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی ناخواسته شود. با این حال بیاد داشته باشید که اگر سرفه شدید است یا بیش از چند هفته ادامه دارد، لازم است که در پی مشاوره پزشکی باشید.

چند درمان طبیعی سرفه

مردم از طیف وسیعی از داروهای طبیعی برای درمان سرفه مداوم استفاده می کنند که در این گزارش به چند مورد آنها اشاره شده است.

چای عسل

بر اساس برخی تحقیقات، عسل سرفه را تسکین می دهد. برای استفاده از عسل به منظور درمان سرفه، 2 قاشق چایخوری عسل را با آب گرم یا یک چای گیاهی مخلوط کنید. این مخلوط را یک یا دو بار در روز بنوشید. با این حال بیاد داشته باشید که به بچه ها زیر 1 سال عسل ندهید.

زنجبیل

زنجبیل ممکن است سرفه های خشک یا آسمی را کاهش دهد، زیرا دارای خواص ضد التهابی است. همچنین ممکن است حالت تهوع و درد را تسکین دهد.یک مطالعه نشان می دهد که برخی از ترکیبات ضد التهابی موجود در زنجبیل می توانند غشاهای موجود در مجاری هوایی را شل کنند که موجب کاهش سرفه می شود.

با افزودن 20 تا 40 گرم برش های زنجبیل تازه به یک فنجان آب داغ، یک چای تسکین دهنده زنجبیل دم کنید. اجازه دهید چند دقیقه قبل از نوشیدن دم بکشد. برای بهبود طعم و تسکین بیشتر سرفه، عسل یا آب لیمو را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد، چای زنجبیل می تواند باعث ناراحتی معده یا سوزش سر دل شود.

نوشیدن مایعات

هیدراته ماندن برای افرادی که سرفه می کنند یا سرما خوردگی دارند حیاتی است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مایعاتی که میزان دمای آنها به میزان دمای اتاق باشد، سرفه، آبریزش بینی و عطسه را کاهش دهد. با این حال، افرادی که علائم اضافی سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند ممکن است از گرم کردن نوشیدنی های خود سود ببرند. همان مطالعه گزارش می دهد که نوشیدنی های گرم علائم بیشتری از جمله گلودرد، لرز و خستگی را کاهش می دهند.

بخور گرفتن

سرفه مرطوب، که باعث تولید مخاط یا خلط می شود، ممکن است با بخار بهبود یابد. دوش یا حمام آب گرم بگیرید و اجازه دهید حمام پر از بخار شود. چند دقیقه در این بخار بمانید تا علائم فروکش کنند. بعد از آن یک لیوان آب بنوشید تا خنک شوید و از کم آبی بدن جلوگیری شود.

روش دیگر، یک کاسه بخار درست کنید. برای این کار یک کاسه بزرگ را با آب داغ پر کنید. گیاهان یا روغن های ضروری مانند اکالیپتوس یا رزماری که ممکن است احتقان را تسکین دهد به آن اضافه کنید. روی کاسه خم شوید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. بخار را به مدت 5 دقیقه استنشاق کنید.

ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی گیاهی است که سابقه طولانی استفاده به عنوان درمان سرفه و گلودرد دارد. این گیاه به دلیل محتوای لیزاب یا موسیلاژ بالایی که دارد می تواند تحریک ناشی از سرفه را کاهش دهد. لیزاب یا موسیلاژ ماده غلیظ و چسبنده ای است که گلو را می پوشاند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که یک شربت گیاهی سرفه حاوی ریشه گل ختمی، همراه با آویشن و پیچک، به طور موثری سرفه های ناشی از سرماخوردگی و عفونت های مجاری تنفسی را تسکین می دهد. پس از 12 روز مصرف شربت، 90 درصد از شرکت کنندگان اثربخشی آن را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردند.

ریشه گل ختمی به صورت سبزی خشک یا چای کیسه ای نیز موجود است. برای استفاده از ریشه گل ختمی برای درمان سرفه کافی است که آب داغ را به ریشه گل ختمی به صورت سبزی خشک یا چای کیسه ای اضافه کنید و سپس اجازه دهید که خنک شود. هر چه ریشه گل ختمی بیشتر در آب بماند، موسیلاژ یا لیزاب بیشتری در نوشیدنی وجود خواهد داشت.

عوارض جانبی مصرف نوشیدنی گل ختمی می تواند شامل ناراحتی معده باشد، اما با نوشیدن مایعات اضافی می توان با این عارضه مقابله کرد.

غرغره آب نمک

این درمان ساده یکی از موثرترین درمان ها برای درمان گلودرد و سرفه مرطوب است. آب نمک، خلط و مخاط پشت گلو را کاهش می دهد که می تواند نیاز به سرفه را کاهش دهد. برای این منظور نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم هم بزنید تا حل شود. قبل از استفاده از آن برای غرغره، اجازه دهید محلول کمی خنک شود. اجازه دهید مخلوط برای چند لحظه پشت گلو بماند و بعد تف کنید. هر روز چند بار با آب نمک غرغره کنید تا سرفه بهبود یابد.

از دادن آب نمک به بچه ها کوچکتر خودداری کنید زیرا ممکن است نتوانند به درستی غرغره کنند و بلعیدن آب نمک می تواند خطرناک باشد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2221

به "چند روش کاربردی برای درمان سرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش کاربردی برای درمان سرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید