میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست، کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد

به گزارش دیتاپد، پیشکسوت ژیمناستیک گفت: وسایل و ابزار ژیمناستیک ایران استاندارد نیست و از رده خارج محسوب می گردد.

میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست، کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد

حسن میر قائمی کارشناس و پیشکسوت ژیمناستیک در گفت وگو با بیان نمود: ژیمناستیک شامل 6 حرکت زمینی است که احتیاج اساسی به وسایل استاندارد دارد تا بازیکنان بتوانند با وسایل تمرین نمایند و به سطح حرکات جهان برسند. وسایل مورد استفاده ما استاندارد نیست و از رده خارج محسوب می گردد.برای هر رده سنی تقریبا بین 100 تا 150 هزار یورو هزینه ضروری است تا یک ست کامل از تجهیزات خریداری گردد. بعید می دانم این بودجه را فدراسیون یا هییت های استانی داشته باشند یا وزارت ورزش و جوانان بتواند این بودجه را در اختیار فدراسیون قرار بدهد. ابزار و وسایل ژیمناستیک گران هستند. در حال حاضر از ابزار های ایرانی استفاده می کنیم که کیفیت بالایی ندارد و امیدوارم روزی برسد که از نظر کیفیت با نمونه های خارحی برابری کند.

او در ادامه اضافه نمود: استاندارد نبودن وسایل تاثیر منفی روی عملکرد بازیکنان ندارد اما نمی توانیم به پیشرفت اصلی در ژیمناستیک برسیم. کشور های خارجی به خاطر داشتن لوازم استاندار به راحتی می توانند تمام حرکات را بزنند. معتقدم که بازیکنان ایران از تمام بازیکنان جهان در ژیمناستیک استعداد بالاتری دارند اما متاسفانه ما استاندارد های خارجی را نداریم.

همواره تیم های خارجی با تیم اول خود در رقابت ها شرکت نمی نمایند

میرقائمی درباره کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: سعید رضا کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپیک را دارد و برای تحقق این هدف این بازیکن احتیاج دارد در اردو های خوب و زیر نطر مربیان با تجربه تمرین کند. تا سال آینده فرصت باقی است تا سهمیه المیپک را کسب کرد که مجموع امتیاز های 3 مسابقه محسابه می گردد و نفر اول می تواند سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند.

او گفت: همواره کسری بودجه وجود دارد و به خاطر بودجه بازیکنان ما نمی توانند در تمام مسابقات شرکت نمایند و طبق محاسباتی که انجام می گردد تیم ملی به مسابقاتی که برای کسب سهمیه المپیک اهمیت دارد اعزام می گردد.کشور های خارجی در برخی از مسابقات ژیمناست کارهای اصلی خود را اعزام نمی نمایند برای مثال دو رقابت قهرمانی آسیا مغولستان و المپیک دانشجویان را داشتیم که کشور چین تیم اصلی خود را برای المپیک جوانان و تیم دومش را برای قهرمانی آسیا اعزام کرد.

او در سرانجام مطرح نمود: اختلاف سطح ژیمناستیک ایران با سایر کشور ها در زیبایی اجرای حرکات و تمرین بیشتر است. بازیکنان چینی دائم در اردوگاه حضور دارند و روزانه حدود 7 ساعت تمرین می نماید اما در ایران زمان تمرینی به خاطر مشکلاتی از جمله دانش آموزی، دانشجو بودن و... حدود 3 ساعت است. ژیمناستیک محدودیت سنی دارد و نباید بازیکنان قدرت بدنی خود را از دست بدهند. امیدوارم مسئولین ورزشی به ویژه وزارت ورزش به رشته پایه ژیمناستیک توجه بیشتری نمایند که این رشته بسیار تاثیر گذار است. این موضوع را چندین سال است که مطرح کردیم و امیدوارم توجهات بیشتر گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 262

به "میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست، کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد" امتیاز دهید

2 کاربر به "میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست، کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست، کیخا 50 درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید