مواد غذایی التهاب زا که بایستی از مصرف آنها اجتناب کرد

به گزارش دیتاپد، مواد غذایی ناسالم یا جانک فود و گوشت قرمز بعضی از مواد غذایی التهاب زا بوده که بایستی از خوردنشان خودداری کرد به این علت که توانایی بدن در انجام عملکردهای خود را کاهش می دهند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در

مواد غذایی التهاب زا که بایستی از مصرف آنها اجتناب کرد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مواد غذایی ناسالم یا جانک فود و گوشت قرمز بعضی از مواد غذایی التهاب زا بوده که بایستی از خوردنشان خودداری کرد به این علت که توانایی بدن در انجام عملنمودهای خود را کاهش می دهند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیشتر مواد غذایی التهاب زا این مقاله را مطالعه نمایید...

التهاب به اسم پاسخ بدن به عفونت یا جراحت تعریف می گردد. ناحیه ملتهب از بدن به طور کلی قرمز شده و درد زیادی را بوجود می آورد. تورمی که به طور واضح در محل متأثر دیده می گردد، ممکن است طی چند روز فروکش نماید. عوارض بسیاری مانند بیماری های قلبی با التهاب مرتبط می باشند. التهاب مزمن به طور کلی شروع یک بیماری جدی است و انجام فوریت های پزشکی به منظور تشخیص مشکل ضروری است.

مواد غذایی التهاب زایی که بایستی از آنها اجتناب کرد

التهاب در بدن می تواند به علت مصرف مواد غذایی خاصی رخ دهد. ترکیبات بعضی از مواد غذایی ممکن است واکنش های التهابی در بدن را شروع کنند. فرد می تواند جهت اطلاع از لیست کاملی از مواد غذایی التهاب زا با پزشک مشورت نماید. دوری و یا ایجاد محدودیت در مصرف این مواد غذایی می تواند فوائد سلامتی بخش طولانی مدت را تضمین سازد. مواد غذایی التهاب زا بعلاوه احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا را افزایش می دهند. از اینرو، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از مصرف مواد غذایی التهاب زا به جهت جلوگیری از هرگونه مسائل مرتبط با سلامت خودداری کنند. بایستی در حین خوردن مواد غذایی التهاب زا بسیار مراقب باشید، به این علت که مصرف بیش از حد آنها می تواند خطرات مختلفی را برای سلامت به همراه داشته باشند. در ادامه مواد غذایی را معرفی می کنیم که خواص التهابی را از خود نشان می دهند.

جانک فود: این غذاهای ناسالم که تحت اسم فست فود هم شناخته می شوند، بعلاوه می توانند به سرعت موجب ایجاد التهاب در بدن شوند. به منظور کاهش فعالیت التهابی در بدن، ضرورت دارد که از مصرف آنها خودداری کنید.

گوشت قرمز: مصرف گوشت قرمز می تواند فعالیت التهابی را در بدن شروع کند. مطالعات اجرا شده نشان می دهند که کاهش مصرف گوشت قرمز می تواند التهاب مشاهده شده در آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. گوشت قرمز، بعلاوه به اسم التهاب آمیزترین ماده غذایی شناخته شده است که هات داگ، و همبرگر را شامل می گردد. بجای آن می توانید گوشت بدون چربی را را برگزینید که گزینه ای بی خطرتر جهت پیشگیری از التهاب است.

الکل: مصرف الکل یکی از عوامل یاری کننده بوده که می تواند موجب ایجاد التهاب گردد. یافته های پژوهش های صورت گرفته نشان می دهند که مصرف الکل در واقع درد ناشی از التهاب را تشدید می سازد.

مواد غذایی سرخ شده: ضروری است که مصرف غذاهای سرخ شده را ترک نمایید، به این علت که به اسم مواد غذایی التهاب زا طبقه بندی می شوند. از غذاهایی مانند ناگت مرغ و چیپس و سیب زمینی سرخ شده به منظور برخورداری از سلامت مطلوب دوری کنید.

فراورده های لبنی: نمی توان به سادگی از مصرف این مواد غذایی خودداری کرد به این علت که دارای ویتامین و مواد معدنی بالایی هستند. با این حال محدود کردن مصرف این مواد غذایی به منظور جلوگیری از بدتر شدن التهاب ضروی است.

غذاهای سرشار از شکر: مصرف غذاهای بسیار شیرین یا با قند یا شکر فراوان هم با التهاب ارتباط دارد. از مصرف غذاهای سرشار از قند مانند نوشابه، کیک و شیرینی و غیره بایستی اجتناب کرد. یک رژیم غذایی سرشار از قند بعلاوه به افزایش وزن یاری نموده و خود ممکن است منجر به چاقی گردد.

غذاهای فرآوری شده: این غذاها حاوی مواد تشکیل دهنده ای بوده که حقیقتاً برای سلامت مان مضر می باشند. بیشتر این غذاهای بسته بندی و از پیش فرآوری شده سرشار از افزودنی هایی مانند طعم دهنده ها و شیرین کننده های مصنوعی می باشند. غذاهای فرآوری شده مانند چیپس یا ورقه های پیاز حاوی اندازه بالایی چربی های اشباع شده و ترانس می باشند که می توانند به التهاب یاری کنند. این مواد غذایی علاوه بر اینکه حاوی افزودنی های ناخوشایند می باشند، بعلاوه حاوی مواد نگهدارنده ای بوده که ممکن است به سلامتی مان آسیب رسانند.

سبزیجات: التهاب معمولاً مرتبط با آرتریت یا ورم مفاصل بوده و می تواند در صورتی که سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده شده باشند، بدتر گردد. با این حال، افراد سالم بایستی گوجه فرنگی (در حد اعتدال) مصرف کنند، به این علت که ارزش غذایی بالایی دارد.

به یاد داشته باشید، کاهش التهاب به معنی درد کمتر بوده که با اطلاع از مواد غذایی که بایستی از خوردنشان دوری کنید، این امر کاملاً امکان پذیر است. یک رژیم غذایی سالم حاوی مواد غذایی التهاب زا به اندازه حداقل خواهد بود. به خاطر داشته باشید که یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند التهاب را کاهش داده، سلامتی را بهبود بخشیده و به پیشگیری از بروز سایر مسائل پزشکی یاری کند.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1986

به "مواد غذایی التهاب زا که بایستی از مصرف آنها اجتناب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی التهاب زا که بایستی از مصرف آنها اجتناب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید