تور مکزیک: معرفی فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی

به گزارش دیتاپد، آشنایی با فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی | Mexico City International Airport

با یکی از اصلی ترین فرودگاه های کشور مکزیک آشنا شوید، فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی (Mexico City International Airport). این فرودگاه که مستقیما از طرف یکی از شرکت های دولتی مکزیک راهنمایی می گردد و به نام فرودگله بنیتو خوآرز نیز شناخته می گردد، به عنوان شاید اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه این کشور نیز به شمار میرود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه، اطلاعات، ترمینال های فرودگاه مکزیک، راه های دسترسی و در نهایت امکانات این فرودگاه برای مسافرانش را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم.

تور مکزیک: معرفی فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی

قبل از این که فرودگاه مکزیکو سیتی در این منطقه افتتاح گردد، سایت هوایی در این منطقه قرار داشت که برای اولین بار در سال 1910 میلادی ساخته شد و برای فعالیت های هوایی این منطقه مورد استفاده نهاده شد. با ساخت این فرودگاه در آن سال ها، آلبرت برنیف اولین کسی بود که از مکزیک و آمریکای لاتین پرواز کرد!

در سال 1915 میلادی بود که این فرودگاه برای مقاصد بزرگ تر هوایی به عنوان فرودگاه بالبوئن با 5 پنج باند فرودگاهی، مجددا افتتاح شد. با وجود این فرودگاه در سال 1928 ساخت یک فرودگاه شهری در این منطقه شروع شد. با این که این فرودگاه در سال 1929 آماده استفاده و بهره برداری بود اما برای استفاده از خدمات منظم آن و بعلاوه استفاده مکرر از آن به تاریخ 15 مه سال 1931 محول شد.

در 8 ژانویه سال 1943 بود که بر طبق اعلام روزنامه های رسمی کشور مکزیک، فرودگاه مکزیکو سیتی به عنوان یک فرودگاه بین المللی تصویب و در نهایت تصدیق شد. با این اعلام، فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی از ان زمان به بعد قادر به اداره ورود و خروج مسافران از مقاصد هم داخلی و بین المللی بود.

اولین راستا خارجی که به این فرودگاه راهنمایی شد، بین فرودگاه بین الملی لس آنجلس به این فرودگاه بود. این فرودگاه در 6 سال بعد پروژه ساخت باند تازه را شروع نمود البته در کنار آن ساخت امکانات تازه همانند پلت فرم های هوایی، ساخت ترمینال تازه، برج کنترل و دفاتر اداری در این فرودگاه نیز شروع شد.

باند تازه فرودگاه در سال 1951 بود که کار خود را شروع کرد و به همین دلیل، ترمنیال تازه این فرودگاه در تاریخ 19 نوامبر سال 1952 از طریق رئیس جمهور وقت مکزیک افتتاح گشت. فرودگاه بین المللی مکزیک در طول سالیان سال بسیار مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد و طرح های بهسازی بسیاری را در خود تجربه کرد.

فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی همانطور که بالاتر نیز گفتیم، در حل حاضر به همراه 22 فرودگاه دیگری که در سراسر مکزیک فعالیت می نمایند، از طریق شرکتی دولتی به نام Aeropuertos y Servicios Auxiliares اداره می گردد. این فرودگاه را در زبان بومی لاتینAeropuerto Internacional de la Ciudad de México Benito Juárez می گویند. در این فرودگاه 35 هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیر مستقیم کار می نمایند.

در این فرودگاه در حال حاض بیش از 30 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی معتبر برای راستاهای داخلی و خارجی به همراه 17 شرکت کارگو و حمل و نقل بار، فعالیت می کند. طبق آمار رسمی که از این فرودگاه وجود دارد، روزانه بیش از 100 هزار نفر مسافر از طریق این فردگاه به بیش از 100 مقصد مختلف در داخل و یا 3 قاره دنیا به صورت عمده جا به جا می شوند.

این فرودگاه را می توان به عنوان یکی از مراکز اصلی و قطب پروازی برای بزرگ ترین شرکت هواپیمایی مکزیک یعنی ایرومکزیکو (Aeroméxic) به حساب آورد. بر طبق آمار رسمی در این فرودگاه در سال 2017، بیش از 44 میلیون نفر مسافر را در خود جا به جا نموده است و این تعداد مسافر در مقایسه با سال 2016 میلادی، بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

این فرودگاه در 5 کیلومتری و در شرق مرکز شهر مکزیکو سیتی نهاده شده است. باندهای فرودگاه مکزیکو سیتی از جنوب شرقی و شمال شرقی این فرودگاه کشیده شده اند. با توجه به این که این فرودگاه به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور مکزیک است و در واقع از اصلی ترین دروازه های ورودی به این کشور از طریق حریم های هوایی است و از طرفی دیگر هم این فرودگاه در نزدیکی مرکز شهر مکزیکو سیتی نهاده شده است، یکی از عمده ترین و مهم ترین مسائل این فرودگاه و شهر مکزیکو سیتی، موضوع آلودگی صوتی و آلودگی زیست محیطی است که این شهر بیشتر از طریق این فرودگاه در گیر آن می گردد.

فرودگاه بین المللی مکزیک در سال 2014 با اعلام مستقیم و رسمی رئیس جمهور این کشور گفت که فرودگاهی در جایگزینی این فرودگاه به عنوان نماد ملی ساخته خواهد شد که ظرفیت آن بسیار بالاتر از فرودگاه فعلی است و معماران بسیار معروف و توانای مکزیکی آن را طراحی خواهند کرد. طبق برآورد ها ساخت ترمینال تازه 8 سال از مرحله اجرا و ساخت طول خواهد کشید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی

نام فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی: Mexico City International

Airport

کد یاتا: MEX

کد ایکائو: MMMX

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 2230 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی: www.aicm.com.mx

ترمینال های فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی

فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی دارای 2 ترمینال مجزا از یکدیگر است. ترمینال شماره 1 در سال 1958 افتتاح شد. مساحت این ترمینال 542 هزار متر مربع است. 33

گیت چک این دارد و امکانات مختلفی در آن برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است. ترمینال شماره 2 نیز در سال 2007 میلادی ساخته و افتتاح شد. این ترمینال نیز 288 هزار متر مربع مساحت دارد.

راه ها دسترسی به فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی

با توجه به این که این فرودگاه در نزدیکی شرق مرکز شهر مکزیکو سیتی نهاده شده است، همه راه های دسترسی به ابن فرودگاه را مسافران این فرودگاه برای رسیدن به مرکز شهر و یا بالعکس در اختیار دارند.

تاکسی ها هم در محوطه فرودگاه و هم به صورت گذری در خارج از شهر قرار دارند. برای استفاده از اتوبوس نیز این نکته را باید بدانید که ایستگاه اتوبوسی در داخل فرودگاه برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارد.

امکانات فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی

در هر 2 ترمینال این فرودگاه مسافران می توانند از امکاناتی همانند اینترنت پرسرعت، فروشگاه های مختلف برایی خرید ملزمات و سوغاتی، رستوران های محلی و بین المللی، پارکینگ اختصاصی،… و بسیاری از امکانت دیگر واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2146

به "تور مکزیک: معرفی فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: معرفی فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید