معرفی آنلاین بهترین های سینمای آلمان ، هشت جایزه لولا برای ضد سیستم

به گزارش دیتاپد، هفتادمین دوره مراسم اهدای جوایز لولا به برترین های سینمای آلمان به دلیل شیوع کرونا با اجرای آنلاین یک بازیگر بوسنیایی و اجرای آنلاین یک خواننده آمریکایی از لس آنجلس برگزار گردید.

معرفی آنلاین بهترین های سینمای آلمان ، هشت جایزه لولا برای ضد سیستم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، در مراسم شامگاه آدینه ضد سیستم نخستین تجربه کارگردانی نورا فینگشایت هشت جایزه (از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه) برد و فاتح مطلق جوایز فیلم آلمان موسوم به لولا شد. ضد سیستم در 10 رشته نامزد دریافت جایزه بود و سال گذشته هم به نمایندگی از آلمان در اسکار بهترین فیلم بین المللی حضور داشت. هر چند نتوانست نامزد گردد.

فیلم داستان دخترکی به نام بنی را روایت می نماید که با جنب و جوش فراوان همه را خسته نموده است. او که از روابط اجتماعی گریزان شده، فقط وقتی خشنود می گردد که در یک گوشه برای خودش خلوت می نماید. فینگشایت 37 ساله که این روزها در کانادا روی پروژه تازه خود مشغول است، جوایز خود را از شهر ونکوور دریافت کرد. فیلمساز آلمانی در تدارک ساختن فیلمی با بازی ساندرا بولاک برای شبکه نتفلیکس است.

جایزه بهترین بازیگر زن به هلنا زنگل ستاره 11 ساله ضد سیستم رسید و صدای شادی مادرش هم شنیده شد. آلبرشت شوخ که برای بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد بود، در کمال شگفتی هر دو جایزه را برد؛ یکی برای ضد سیستم و دیگری برای برلین الکساندرپلاتس ساخته برهان قربانی، سینماگر آلمانی-افغانستانی. این فیلم با چهار جایزه دیگر، با پنج لولا پس از ضد سیستم در رده دوم تعداد جایزه ها نهاده شد.

جایزه لولا برنزی یا سومین اثر برتر به فیلم عاشقانه بودم، هستم، خواهم بود به کارگردانی ایلکر چاتاک اهدا شد و وقایع نگاری کانگورو به کارگردانی دانی لوی که پیش از آمدن کرونا پرفروش ترین فیلم سینماهای آلمان بود، جایزه تازه بهترین جلوه های تصویری و انیمیشن را برد. جایزه بهترین فیلم بچه ها هم به وقتی هیتلر خرگوش صورتی را دزدید ساخته کارولینه لینک رسید.

آموزشگاه فیلم آلمان جایزه بهترین مستند را با متولد اوین به کارگردانی مریم زارع، بازیگر ایرانی تبار داد و جایزه پیروز ترین فیلم آلمانی سال 2019 به کمدی راز بی نقص به کارگردانی بورا داگتکین اهدا شد. ادگار رایتس، فیلمساز حرفه ای آلمانی هم جایزه لولا یک عمر دستاورد را گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1078

به "معرفی آنلاین بهترین های سینمای آلمان ، هشت جایزه لولا برای ضد سیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آنلاین بهترین های سینمای آلمان ، هشت جایزه لولا برای ضد سیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید