مبلمان خانه مدرن

به گزارش دیتاپد، انتخاب و خرید مبلمان برای منزل کاری خلاقانه و لذت بخش است اما ممکن است کمی با چالش همراه باشد. حتی زمانی که می دانید چه چیزی نیاز دارید دچار سردرگمی می شوید زیرا انتخاب از بین مدل های گوناگون که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند کمی سخت است. اما نگران نباشید، در این نوشته از ما به معرفی راهکارها و اصول انتخاب مبل برای تکمیل دکوراسیون داخلی پرداخته شده است. با توج به این اصول به راحتی می توانید دامنه انتخاب خود را محدودتر نموده و صرفاً با توجه به فاکتورهای مهم نسبت به خرید مبلمان اقدام نمائید. این راهکارها به توضیح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

مبلمان خانه مدرن

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

هنگامی که به طراحی دکوراسیون اتاق می پردازید ابتدا باید وسایل بزرگ تر از جمله کاناپه، میزها و جایگاه ها را انتخاب کنید، سپس نسبت به خرید سایر المان های کوچک و کم اهمیت تر اقدام نمائید. بعد از آنکه مبلمان را در جای خود قرار دادید با توجه به رنگ و سایز آن ها می توانید وسایل دیگر را انتخاب کنید، از این رو خرید مبلمان مهم ترین مرحله در چیدمان اتاق محسوب می گردد و باید بدان توجه کرد.

اتاق را اندازه گیری کنید، سپس سایز مبلمانی که قرار است خرید کنید را محاسبه کنید. به چیزهایی که از قبل دارید فکر کنید، با اینکار متوجه می شوید چه مبلمانی با آن ها از نظر سبک، رنگ، جنس و سایز همخوانی دارد. تغییر دکوراسیون منزل به معنای ترکیب وسایل قدیمی و جدید با رنگ ها، بافت ها و سایزهای متفاوت است، از این رو قبل از اقدام به آن باید کمی اطلاعات کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. ابتدا راهکارهای متفاوت را امتحان کنید، برای مثال وسیله ای که رنگ و روی آن رفته را رنگ آمیزی نموده و در اتاق قرار دهید تا ببینید با فضا همخوانی پیدا می نماید یا خیر. تمام رنگ ها حدالقل دارای 30 طیف هستند، از این رو تنها بر یک طیف تاکید نداشته باشید.

شما نمی توانید هر روز یک تغییر در دکوراسیون اتاق ایجاد کنید، بنابراین مبلمانی که بسیار محکم و بادوام هستند را انتخاب کنید. برای مثال، فریم مبل را از جنس چوب انتخاب کنید نه آلومینیوم زیرا چوب علاوه بر اینکه ظاهری زیباتر دارد بادوام تر خواهد بود. برای خرید مبلمان با کیفیت آماده باشید زیرا هر چقدر هم هزینه کنید باز هم ضرر نخواهید کرد. این نکته را به خاطر بسپارید که فاکتور استحکام و طول عمر را تنها برای فریم مبلمان مد نظر قرار ندهید بلکه جنس فوم و پارچه آن نیز حائز اهمیت می باشد. هنگامی که وارد فروشگاه های عرضه مبلمان می شوید حتماً بر روی مبل نشسته و مقاومت آن را آنالیز کنید زیرا مبل از جمله وسایلی است که سال ها در خانه قابل استفاده است، از این رو آن را به درستی انتخاب کنید.

آیا مبلی که انتخاب می کنید با سبک زندگی شما همخوانی دارد؟ با خود صادق باشید. اگر در خانه کودک دارید از پرده های ابریشمی استفاده نکنید. نیازی نیست وسایل گران قیمت خریداری کنید و هزینه گزافی برای خرید مبل چرمی پرداخت نمائید. هدف خود را از خرید مبلمان تعیین کنید، آیا آن را برای آرامش و راحتی می خواهید یا صرفاً تاثیرگذاری بر میهمانان برای شما مهم تر است.

به سبک دکوراسیون خانه خود دقت کنید. اگر خانه شما قدیمی است می توانید سبک ویکتوریایی را برای تغییر دکوراسیون آن به کار ببرید. البته هدف از طراحی اتاق را نیز مد نظر قرار دهید. برای مثال اگر مبل را تنها برای استراحت می خواهید نیازی به خرید مبل سلطنتی و یا رسمی نیست. گرایشات خود را دنبال کنید، خصوصاً اگر بودجه شما اقتضا می نماید. برای آشنایی با انواع مدل های مبلمان می توانید به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

اگر مبلمان شما از جنس چوب است حتماً باید آن را با رنگ و یا وارنیش پوشش دهید البته این نکته را مد نظر داشته باشید که روکش تاثیر زیادی در ظاهر مبل ایجاد نموده و ممکن است آن را از سبک سنتی به سبک مدرن تبدیل نماید. در کل مبلمان چوبی زیبایی بی نظیری دارند و حسی صمیمی و دوست داشتنی به فضا می بخشند.

رنگ ها نه تنها زیبا به نظر می رسند بلکه ابزاری قدرتمند برای بیان احساسات و تاثیرگذاری بر دیگران هستند. مبلمان را با توجه به پالت رنگی اتاق انتخاب کنید. یک قانون کلی در طراحی داخلی وجود دارد که به انتخاب رنگ خنثی برای دیوارها، کف و سقف و انتخاب سایر رنگ ها برای المان های دیگر تاکید دارد. مسلماً مبلمانی که با رنگ های شاد انتخاب می گردد تاثیر بسزایی بر روحیه افراد گذاشته و به آن ها حسی خوشایند می بخشد.

هم اکنون متوجه شدید که مبلمان یکی از عناصر بسیار ضروری در طراحی داخلی مدرن است زیرا نه تنها نقش مهمی در زیبایی فضا ایفا می نماید بلکه کاربرد بسیاری دارد. در واقع یک خانه مدرن را نمی توان بدون مبل تصور نمود. بنابراین در انتخاب این المان دقت لازم را داشته باشید تا مبل خریداری شده با فضا همخوانی داشته و راحتی، زیبایی و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 681

به "مبلمان خانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلمان خانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید